X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER RTÜK'ten dünyanın en komik cezası
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

RTÜK'ten dünyanın en komik cezası

  • Giriş Tarihi: 17.7.2015
RTÜK'ten dünyanın en komik cezası
RTÜK'ten dünyanın en komik cezası

RTÜK, aHaber'e verdiği yayın durdurma cezalarının nedenini açıklarken Guinness Rekorlar Kitabı'na girmeyi de hak etti

Radyo Televizyon Üst Kurulu'nun (RTÜK) raporu ve Yüksek Seçim Kurulu'nun kararı doğrultusunda aHaber'e verilen 40 yayın durdurma cezasının gerekçeleri, yasakçı zihniyetin geldiği boyutu gözler önüne serdi. Türk televizyon tarihinde tek seferde verilen en büyük cezanın gerekçeleri açıklandı.

RTÜK paralel işgal altında

"PİJAMALI MEDYA PATRONU" DEMEK SUÇ: aHaber'de 25 Mayıs 2015'te yayımlanan "%100 Siyaset" ve 27 Mayıs 2015'de yayımlanan "Birlikte Bakalım" programlarında, konukların "Pijamalı medya patronu" sözleriyle Aydın Doğan'ı eleştirmesi kapatma gerekçesi oldu. Programlara katılan, Kezban Hatemi, Hasan Basri Yıldız, Niran Ünsal ve Burhan Kuzu, "Okyanus Medyası ve Doğan Medyası bağımsız siyaseti ve milli iradeyi neden alıyor?", "Doğan Medyası'nın son dönemdeki algı manşetlerinin arkasında ne var?", "Doğan Medya Grubu neyi hedefliyor?" başlıklarını tartıştı. Doğan'ın, 1997 Haziran'ında dönemin Başbakanı Mesut Yılmaz'ı pijamalarıyla villasının kapısında karşılamasının "pijamalı medya patronu" diye eleştirildiği programlara, tarafsız yayıncılık ilkelerinin ihlal edildiği gerekçesiyle yayın durdurma cezası verildi.
PARALEL İLİŞKİLENDİRME YASAK: Paralel Yapı, Milli Güvenlik Siyaset Belgesi olan Kırmızı Kitap'a girerek resmen ulusal güvenliğe yönelik bir tehdit olarak kabul edilirken, programda yapıya yönelik eleştiriler de kapatma gerekçesi sayıldı. Paralel Yapı'yı ve ilişkilerini haberleştirmenin YSK'nın 9 üyesini neden rahatsız ettiği ve bunun neden bir kapatma gerekçesi olabileceği anlaşılamadı. Oybirliği ile alınan kararının gerekçesinde "aHaber'in CHP, MHP ve HDP'nin bazı vaatlerini ve Paralel Yapı'yla ilişkili oldukları iddiaları üzerinden eleştirmesi nedeniyle YSK'nın belirlediği ilkelerde uygun yayın yapmadığı görülmüştür" denildi.
VAATLERİ ELEŞTİRMEK DE KABAHAT: YSK'nın bu rekor cezalara dayanak teşkil eden ilginç ve yanlı kararları bununla da sınırlı değil. YSK'ya göre partilerin vaatlerini olumlu bulmak ya da yorumsuz ekrana getirmek de suç. AK Parti'nin haberlerinin olumlu olarak, diğer partilerin miting ve vaatlerinin yorumsuz bir şekilde ekrana getirilmesi suç olarak görüldü.
SEÇİMDEN İKİ HAFTA ÖNCESİNE DE CEZA VERİLDİ: Zira gerekçeli kararda 29 Mayıs - 7 Haziran arasındaki yayınların incelendiği ifade edilirken 15-28 Mayıs arasında yayınlanan siyasi programlarında partiler arasındaki fırsat eşitliğini bozduğuna vurgu yapıldı. Oysa cezaya gerekçe gösterilen ve 18 Mayıs'ta yayınlanan '%100 Siyaset' programında başkanlık sistemi, yeni anayasa ve çözüm süreci ele alınmış, kamuoyunun devletin kilit noktalarındaki paralel temizliğe neden destek verdiği konuklarca tartışılmıştı. Bir sonraki programda ise yakın tarihte atılan kirli manşetler üzerinden Okyanus Medyası ve Doğan Medyası'nın milli iradeyi hedef alma nedenleri masaya yatırılmıştı.

BAŞBAKAN DAVUTOĞLU İLE RÖPORTAJ CEZASI
Rekor cezaya konu olan yayınlar arasında seçim öncesi Başbakan Ahmet Davutoğlu ile yapılan özel röportaj da bulunuyor. YSK, Başbakan Ahmet Davutoğlu ile Gündem Özel, canlı yayın ve Yaz Boz programlarının ayrı ayrı uyarılmasına, özel röportaj yayınının 3 kez durdurulmasına, Birlikte Bakalım ve Ajans Bugün programlarının ayrı ayrı bir kez, haber bülteni yayınının 5 kez, Kadraj ve %100 Siyaset programlarının ayrı ayrı 2'şer kez durdurulmasına, canlı miting yayınları isimli programın ise 7 kez durdurulmasına karar verdi. Bahsi geçen tarih aralığında aHaber Televizyonu'nda yayınlanan programların içeriği ise seçim yasağı arasında bağlantı kurmak ise bir hayli güç.

AK PARTİ ADAYLARI KONUK OLDU DİYE...
20 ve 27 Mayıs'taki 'Birlikte Bakalım' programlarında ise Hilal Kaplan, Nagehan Alçı, Latif Erdoğan ve Mahmut Övür Doğan Medya'sının darbe hürriyetini ve Latif Erdoğan'a yapılan çirkin saldırıyı, HDP'nin korku siyasetini ve Demirtaş'ın Ermenistan pazarlığını konuşmuştu. aHaber'in ceza alma nedenleri arasında AK Parti Milletvekilleri adayları Ravza Kavakçı ile Berat Albayrak'ın Kadraj programına konuk edilmeleri de yer aldı.