Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Yasakçı zihniyetin son marifeti

Giriş Tarihi: 17.11.2015
Yasakçı zihniyetin son marifeti

'Ekran polisi' gibi çalışan RTÜK'ün raporunu incelemeye alan YSK'nın yasakçı zihniyeti aHaber'e 12 yayın durdurma cezası daha verdi. YSK'nın 11 üyesinin birden imzaladığı son cezalarla aHaber'e yönelik yayın durdurma cezası 29'a, yayın durdurma süresi 34 saate çıktı!

Yüksek Seçim Kurulu (YSK), Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) işbirliği ile seçim döneminde televizyon kanallarını tek tip bir yapıya oturtma çabaları yine aHaber'e uzandı. "Ekran polisi" gibi çalışan RTÜK'ün aHaber'in tartışma programları için oluşturduğu raporunu incelemeye alan YSK'nın yasakçı zihniyetinin son ürünü, aHaber'e kesilen 12 yayın durdurma cezası oldu. YSK'nın 11 üyesinin altına imza attığı son cezalarla birlikte aHaber'e yönelik yayın durdurma cezası 29'a ulaşırken, yayın durdurma süresi de 34 saate çıktı.

ELE VERİR TALKINI KENDİ YUTAR SALKIMI

TEK TİP YAYIN İSTENİYOR

YSK, her seçim döneminde televizyonlar için ayrı bir izleme-denetleme prosedürü uyguluyor ve bu konuda da RTÜK'ü yayınlardan sorumlu kuruluş olarak görevlendiriyor. RTÜK'ün YSK'nın her seçim döneminde yayınladığı ilkeler doğrultusunda, TV yayınları hakkında oluşturduğu raporlar, YSK tarafından karara bağlanıyor. Ne var ki bu sistemde, özel sermaye ile yönetilen, kendi bütçesi olan yayın kuruluşlarının tamamı TRT Kanunu standartlarında değerlendiriliyor. Başka bir ifadeyle özel kanallara TRT standartlarını baz alan tek bir yayın politikası dayatılıyor. Bu anlayışın dışında yayın yapan kanallara da ceza yağdırılıyor.

A Haber'e sansür gibi ceza

DAR ALANDA KISA PASLAR!
aHaber'e yönelik cezaların tamamı, CHP, MHP ve HDP'nin kontenjanından seçilen 5 üst kurul üyesinin oyçokluğu ile aldığı kararlar sonucu veriliyor. aHaber'e son kesilen cezaya dayanak oluşturan raporlar RTÜK'teki CHP, MHP, HDP kontenjanından seçilen üyelerin marifetiyle çıktı. Sansür kararlarının altında daha önce de üyeler Esat Çıplak, Süleyman Demirkan, İsmet Demirdöğen, Arif Fırtına ve Ersin Öngel'in imzası yer almıştı. RTÜK'ün raporlarını sansür kararına dönüştüren Sadi Güven'in başkanlığını yaptığı YSK oldu. Seçimden umduğu sonucu elde edemeyen çevrelerin RTÜK üzerinden TV kanallarına çeki düzen vermeye çalıştığı değerlendirmesi yapılıyor. "Ekran polisliğine" soyunan RTÜK ile YSK'nın yasakçı zihniyetinin son ürünü aHaber'e verilen 12 yayın durdurma cezası oldu. .

BASIN TEPKİLİ
Yasakçı uygulama gazetecilerin de tepkisini çekti. İşte o tepkiler:
Güneş Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Turgay Güler: "Karar kabul edilemez. Bu hatadan nasıl dönülmesi gerekiyorsa dönülmeli. Türkiye'de olmayacak yerde demokrasi ve medya özgürlüğü tartışılır ama tartışılması gerektiği yerde herkes kulağını kapatır. YSK ve RTÜK medya özgürlüğünü ihlal etmiştir. Hem izleyicinin izleme hakkını elinden alıyor hem mesleği yapılamaz hale getiriyor. Bu tür cezaların verilmesi demokrasi ve medya özgürlüğünün önünde büyük bir engel. YSK'nın elinden bu hakların alınması lazım."

Türkiye Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni İsmail Kaplan:
"7 Haziran öncesinde de buna benzer gerekçelerle bazı televizyon kanallarına yüksek oranda cezalar verildi. Bunlar tartışıldı ama bir sonuç çıkmadı. Anlaşılan o ki aynı yaklaşımla devam ediliyor. Kendi bütçesini kendi yapan özel kanalların resmi televizyon gibi bir yayın politikasına sahip olma mecburiyeti yok."

Yeni Akit Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Hasan Karakaya:
"Kararların izah edilecek tarafı yok. aHaber özel bir kanal. RTÜK hazretleri BJK TV'ye ceza verip neden GS'ye vermedin diye ceza verebilir mi? Bu saçmalık olur. Onlar nasıl bir özel kanal ise aHaber de özel bir kanal. İstediği habere yer verir istemediğine vermez. RTÜK'ün geniş yetkilerinin yeniden düzenlenmesi lazım."

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Yasakçı zihniyetin son marifeti
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz