Emniyet Müdürlüğü Muhabere Elektronik Şube Müdürlüğü bünyesindeki 155 Polis İmdat hattı birçok olayın çözülmesinde ilk basamağı oluşturuyor. Bizi şaşkına çeviren olayların büyük bölümüne 155'e yapılan ihbarların ardından müdahale ediliyor. Böylesine önemli bir birime komuta eden Ayhan İlkar yönetimindeki merkezde 21 polis vardiyalı olarak 7/24 çalışıyor. Hepsinin tek hedefi, zor durumda olan vatandaşa en hızlı şekilde ulaşmak ve yardımcı olmak.
GEREKSİZ TELEFONLAR
SABAH ekibi olarak yoğun çalışmalarına tanık olduğumuz 155 servisinde personeli en çok öfkelendiren gereksiz ihbarlar ve telefonlar. Gerçek ihbar telefonlarından çok daha fazla, 'Çiğ köfte yapıyorum, ne malzeme konacağını unuttum', 'Çocuğum durmuyor telefonu versem kızar mısın', 'Yan balkondan duman geliyor' gibi ihbarlardan bıktıklarını söyleyen 155 çalışanları, "Bunlar yüzünden işimize konsantre olamıyoruz. Lütfen vatandaş duyarlı olsun" diyorlar.
848 BİN İHBAR GELDİ
İletişim konusunda eğitim almış 155 polisleri, Adana'yı çok iyi tanıyor. İhbar geldiğinde, olay yeri etrafındaki noktaları iyi bildikleri için ekipleri hızla buraya yönlendirebiliyorlar. Sınırları zorlayan bir sabır gösteren polisler günde 2 bin 300 telefona bakıyorlar. Geçen yıl tam 848 bin 924 telefon gelmiş. Bunun 211 bin 204'ü gerçek ihbar. 2 bin 467'si asılsız çıkan ihbarlar. Kalan 635 bin 253 telefon ise aynı ihbarın defalarca tekrar edilmesi.
Şaşırtan 155 çağrıları
Yan balkonda yatan komşum horluyor susturur musunuz?
Damda uyuyorum fırının dumanı üstüme geliyor.
Polis bey çocuğum uyumuyor, telefonu versem kızar mısın?
Tavuk ve horozlar ötüyor bunları susturun.
TEDAŞ'ı, ASKİ'yi aradık gelmedi, siz ararsanız gelirler.
Kız arkadaşımla konuşurken kontörüm bitti, bana kontör yükler misiniz?
Kontörüm bitti benim yerime arkadaşımı arayıp şunları söyler misiniz?
Eşimle kavga ettim, telefonuna bakmıyor. Siz arayıp ikna eder misiniz?
Çiğ köfte yapacağım ne malzeme koyacağımı unuttum.