TCDD'nin, özelleştirme ihalesiyle 2011 sonunda 36 yıl süreyle Limak- Port'a devrettiği İskenderun Limanı'nda firmanın yaptığı yatırımlar sürüyor. En son 1970'lerde yatırım gören limana 1,5 yılda 200 milyon dolarlık yatırım yapan LimakPort, 2013 sonunda hizmete girecek 370 metrelik ikinci konteyner rıhtımının inşaatını sürdürüyor. Limak İskenderun AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Bacaksız, "Limanı devraldığımızda vinçler hurdaya çıkmış durumdaydı. Konteyner elleçlemesi yapılamıyordu" dedi. Bacaksız, artık bölge iş dünyası için İskenderun Limanı'nın Mersin Limanı'na alternatif olduğunu söyledi.
KAPASİTE 1,3 MİLYON TEU OLACAK
Üst düzey yöneticileriyle birlikte Adana'da basın toplantısı düzenleyen Serdar Bacaksız, İskenderun Limanı'nın Limak'ın yatırımlarıyla şu anda 550 metre uzunluğundaki rıhtımı, 15,5 metre su derinliği, 200 bin metrekarelik istifleme sahasıyla hizmet verdiğini belirtti. Bacaksız, limanın kapalı ambarları ve modern ekipmanlarıyla konteyner elleçleme operasyonlarını sürdürdüğünü kaydetti. Şu anda 3 mobil vinç ile konteyner hizmeti veren limanda 370 metrelik ikinci konteyner rıhtımı inşaatının da devam ettiğini kaydeden Bacaksız, "Sipariş edilen STS ve RTG vinçler Ağustos'ta işletmeye açılacak. İlk etap yatırımları tamamlanmasıyla yılsonunda kapasitemiz 1,3 milyon TEU'ya ulaşacak" dedi. Limak İskenderun AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Bacaksız, şu anda limanda 250 kişinin doğrudan kendi bünyelerinde, yaklaşık bin kişinin de hizmet veren şirketlerde çalıştığını belirtti. Yatırımlarla birlikte ilerleyen süreçte LimakPort personeli sayısının bine, diğer şirketlerde çalışanların ise 4 bine ulaşacağını belirten Bacaksız şöyle konuştu: "Konteyner operasyonuyla birlikte bölgedeki iş hacmi genişleyecek. Limak Grubu olarak İskenderun Limanı'na yaptığımız yatırımın çok doğru bir karar olduğunu düşünüyoruz. Bu yeni işkolumuzda öncelikli olarak bölgenin ihtiyaçlarını belirleyip yatırımlarımızı buna göre şekillendirdik. Konteyner operasyonuyla birlikte sektördeki işleyiş de hız kazanacak."
TÜNELLE YOĞUNLUK ARTACAK
Serdar Bacaksız, İskenderin Limanı'nın bölge ekonomisi için Mersin Limanı'na alternatif olduğunu da söyledi. Mersin Limanı'ndan yüzde 25 daha düşük fiyatla hizmet verdiklerini vurgulayan Bacaksız, "Bölgemizin ihtiyaçlarını biliyoruz. Buna göre yatırım yaptık. Artık firmaların bir alternatifi var. Mersin'de sıkıntı yaşıyor olabilirler, maliyetleri ağır gelebilir. Biz daha ekonomik bir alternatif sunuyoruz" dedi. Bacaksız, İskenderun Körfezi ile Gaziantep arasındaki mesafeyi kısaltacak Hassa Tüneli projesinin gerçekleşmesi halinde İskenderun Limanı'nın daha da hareketlenmesini beklediklerini kaydetti.