3 Temmuz sabahı erkenden kalkmışım… THY'nin 08.20 Gaziantep - İstanbul seferi ile bir programa katılmak üzere saat 07.30'da Gaziantep Havalimanı'na gelmişim. Son bir kez notlarıma göz atıyorum çünkü öğlen saat 12.05 gibi Bloomberg TV'de Ali Çağatay'ın programına katılarak uzun bir süredir üzerinde çalıştığımız ekmekteki yeni dönemi konuşacağız. Heyecanlıyız çünkü uzun yıllardan sonra ülkemizde ekmeğin besin değerleri yükselmiş, hijyeni ve sağlıklı sunumu ile alakalı standardizasyon getirilmiş, katkı kullanımı yasaklanmış ve yeni tebliğ ile günde 3 öğün tükettiğimiz ekmeğin içerisinde
bulunan protein, B vitaminleri, E vitamini, bakır, çinko, demir, fosfor, potasyum, magnezyum gibi insan beslenmesinde çok önemli yer teşkil eden 17 çeşit vitamin, lif ve mineralleri daha yüksek miktarda tüketmeye başlayacağız. Beslenme Uzmanı ve Diyetisyen Elvan Odabaşı Kanar ile
Ali Çağatay'ın programına katılarak gerek süreçteki çalışmaları gerekse
TÜBİTAK ve Hacettepe Üniversitesi'nde yapılan analizleri kamuoyu ile paylaşmak niyetinde idik.
Ama ne çare… Ülkemizde herkesin her dakika dile getirdiği bireysel sorumsuzluklara ve keyfi tartışmalara veya prosedürlere takılarak karşılaştığımız 2 saat rötardan dolayı üzülerek bu önemli kamuoyu bilgilendirme toplantısına katılamadım. Uçakta Gaziantepli işadamları var.
Bir görüşme için Cidde'ye giden bir arkadaşımız var. Yine bir arkadaşımız ailesi ile tatil için Venedik'e gidiyor. Yabancılar var, FIFA U-20 müsabakalarını tamamlamış dönüyorlar. Ve Mutlaka ki diğer yolcuların da önemli sebepleri vardır seyahat etmek için…
Şimdi gelelim Uçağın 2 saat rötarının önemine; İstanbul'dan Gaziantep'e inen uçakta bir yolcu telefonunu unutuyor. Kabin amiri Emine Duduoğlu hanımefendi yer hizmetleri şirketi Çelebi'ye bilgi vererek telefonun alınmasını talep ediyor. Yer hizmetleri Gaziantep Havaalanı'nda güvenlik elemanları bulunmadığından, olayı Emniyet'e aksettiriyor ve gelen iki görevli memur telefonu almak üzere uçağa yöneliyor. Ancak kabin amiri Emine Hanım, havacılık kuralları gereği uçağa silahla giremeyeceklerini söylüyor. Emniyet görevlisi de uçağa silahsız girmeyi kabul etmediğinden çözüm yolu olarak merkezden bomba imha uzmanları isteniyor. Bulunan bu formül ile bomba imha uzmanları havaalanına geliyor, uçağın yakıtının boşaltılmasını istiyorlar. Uçak hangara alınarak yakıtı boşaltılıyor. Ve bomba imha ekibi uçağa girerek telefonu alıyor, raporlar tutuluyor. Güvenlik sorunu(!) çözülünce uçağa tekrar yakıt dolduruluyor ve yolcular alınarak 2 saat 10 dakika sonra uçak programı ve morali bozulan 104 yolcusu ile İstanbul semalarına havalanıyor… Yorum sizin!..
*
Organizasyon sisteminde başarı için, sistem büyük önem taşır. Sistemin oluşturulması ve işler hale getirilmesi başarı için temel yoldur.