Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Cilo'nun zirvesinde barış kampı kuruldu

Giriş Tarihi: 17.8.2013

18 yıl aradan sonra gittikleri 3 bin rakımlı Sat göllerinde 4 gün boyunca kamp kurarak özlem gideren İkiyaka köyü sakinleri, çözüm sürecinin devam etmesini istiyor

Hakkari'nin Yüksekova ilçesindeki Cilo Dağları'nın doruklarında bulunan ve yıllardır yasaklı bölge olduğu için gidilemeyen Sat göllerine çıkan yaklaşık 200 kişi, 4 gün boyunca burada kamp kurdu. Halay çeken köy sakinleri, 3 bin metre yükseklikteki buzul gölünde yüzerek yılların özlemini giderdi. Yıllardır yasaklı olduğu için çıkamadıkları Cilo Dağları'nın doruklarındaki göller bölgesine giden vatandaşlar, 4 gün kurdukları kampta doyasıya eğlendi.

SÜREÇ DEVAM ETSİN

Köy sakinlerinden Cebrail Durmuş, "1995 yılında köyümüzü boşaltıp Yüksekova'ya gitmek zorunda kaldık. Bugün buraya geldik çok şükür. Buralar bizim yaylalarımız, köylerimiz, topraklarımız. Çok mutluyuz burada olduğumuz için. Barış sürecinin bu şekilde devam etmesini diliyoruz. Eğer buralara yol yapılırsa, köyümüzün yolu yapılırsa geri döneriz" dedi.

"BİZİM ÇEŞME'MİZ"
Yaylada düzenlenen şenliğe katılan İpek Mahallesi Muhtarı Murat Balin de 18 yıl aradan sonra yaylalarını ve göllerini görmenin mutluluğunu yaşadıklarını belirterek, "Ben de buralarda büyüdüm. Bu sürecin bize en büyük yararı köylerimizi, yaylalarımızı bu şekilde ziyaret etmekti. Nasıl insanlar batı illerine tatil için gidiyorsa, burası da bizim Bodrum'umuz, Çeşme'miz" diye konuştu.

PLAJA ÇEVİRDİLER
Yaklaşık 3 bin rakımlı Sat göllerinde 4 gün boyunca kamp kuran İkiyaka köyü sakinleri, Kürtçe şarkılar eşliğinde halaylar çekti. Öğle saatlerinde Sat göllerinde yüzen gençler, 3 bin metre yükseklikteki gölün sahilini plaja çevirdi. Buzul sularıyla oluşan gölette dakikalarca yüzen vatandaşlar, "Yıllardır bu gölde yüzmenin özlemini yaşıyorduk. Sonunda yaptık, çok mutluyuz" şeklinde konuştu.