X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ercan ATALAY: Sakatlıklardan korunma yolu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ercan ATALAY: Sakatlıklardan korunma yolu

  • Giriş Tarihi: 2.1.2014

Türkiye futbol liglerinde birinci yarı tamamlandı. Tüm takımlar devre arasında yeni transferlerini yapacak, sakatlarını tedavi edecek, ikinci yarı için daha hazır bir hale gelmeye çalışacaktır.
Futbol sakatlıkları genellikle yorgunluk ve aşırı yüklenmelere bağlı olarak meydana gelmektedir.
Futbolda sakatlanmalar sıklıkla kasık, diz, ayak bileği ve ayakta olmaktadır.
Futbolda yaralanma oranı oyuncu başına ortalama yılda beş ile sekiz arasındadır.
Futbolcunun oynadıkları pozisyonlara göre orta saha ve hücum oyunları %20-25, defans oyuncuları %15-20, kaleciler ise %10-15 oranda yaralanmaktadır.
En sık yaralanan bölge ise %60-70 oranında alt ekstremitelerdir.
Ayak bileği %20, diz %18, uyluk %16, oranında sakatlanmaktadır.
Gerek profesyonel futbolcularda gerekse amatör amaçlı yapılan futbol aktiviteleri içerisinde sakatlanmalar; yorgunluk ve aşırı yüklenmeye, aşırı motivasyona, daha önce geçirilen ve tam tedavi olmamış sakatlanmalara, soğuk hava şartlarına, adaleler arası güç dengesizliğine, koruyucu materyal kullanmamaya (dizlik tekmelik vs), futbol öncesi iyi ısınmamaya, zemin ve hava şartlarına, oynanan futbolun sporcuya uygun olmamasına, yetersiz tekniğe, yanlış antrenmana, psikolojik olarak problemli olmaya, yeterli dinlenmeyip ve yeterli beslenmemeye bağlı olarak oluşmaktadır.
Sakatlıklardan korunma sakatlanma tedavisinden her zaman daha kolay ve ekonomiktir. Sporcunun sakatlanmasını en aza indirgemek için sezon öncesi sezon ortası ve sonrasında yapılması gereken sporcu sağlık muayenelerinin iyi yapılması, varsa sakatlıklar ortaya konularak önlemler alınıp oluşabilecek sakatlanmalara karşı sporcu bilinçlendirilmelidir.
Maç öncesi iyi ısınma ve maç sonrası soğuma egzersizi sakatlanmalardan korunmada çok önemlidir. Futbolun oynandığı ortama zemine ve hava şartlarına uygun ayakkabı ve malzeme tercih edilmeli zeminin kaygan oluşu çimlerin uzunluğu sakatlanmalara neden olur. Sakatlanmaları tamamen önlemek mümkün olamayacağı için futbolcudan veya ortamdan kaynaklanan sakatlanmaları aza indirgemek mümkündür.
Kısaca doğru antrenman, uygun antrenman şiddeti ve uygun tekrar yapılmalıdır. Doğru antrenman (ısınma soğuma açma germe egzersizleri), uygun spor malzemesi, (uygun ayakkabı ve koruyucu malzemeler), uygun zemin, iyi beslenme daha az sakatlanma demektir.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.