X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 'Çileli yol'da son adımlar atılıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

'Çileli yol'da son adımlar atılıyor

  • Giriş Tarihi: 14.1.2014

Dik rampaları ve keskin virajları nedeniyle sürücülerin 'çileli yol' diye nitelendirdiği Mersin- Antalya arasını 5 saatin altına indirecek Akdeniz Sahil Yolu Projesi'nin yüzde 70'i tamamlandı

Şehir merkezleri birbirine en uzak komşu iller olan Antalya ve Mersin arasındaki coğrafi engelleri ortadan kaldıracak Akdeniz Sahil Yolu Projesi'nin yüzde 70'i tamamlandı. Dik rampaları ve birbiri ardına sıralanan keskin virajları nedeniyle sürücülerin 'çileli yol', 'her babayiğidin harcı değil bu yol' yorumu yaptığı karayolu, zaman zaman karşı yönlerden gelen sürücülerin araçlarını durdurarak birbirlerine yol vermesini gerektirecek kadar risk taşıyor.

2003'TE BAŞLADI

Karayolları 5. Bölge Müdürü Necati Çakıroğlu, Mersin-Antalya karayolunda güvenli yolculuk yapılması için Karayolları Genel Müdürlüğünce 2003'te Akdeniz Sahil Yolu Projesi'nin başlatıldığını hatırlattı. Her iki kentin merkezleri arasında 489 kilometre bulunduğuna dikkati çeken Çakıroğlu, bu yolun 227 kilometresinin sorumluluk sahalarında olduğunu söyledi.

PROJE DEĞİŞİKLİĞİ
Çakıroğlu, proje kapsamında sorumluluk sahalarındaki yolun 162,5 kilometresinin bölünmüş yol olarak trafiğe açıldığını vurgulayarak, "Kalan 64,5 kilometre için de 5 farklı ihalede çalışmalar devam ediyor. 20 kilometre uzunluğundaki Aydıncık-Gözce arası ve 22 kilometrelik Tenzile-Kaledran arası için proje değişikliği yapıldığından önümüzdeki günlerde yeniden ihale düzenlenecek" dedi.

22 TÜNELLE GEÇİLECEK

Akdeniz Sahil Yolu Projesi'nin zaman içinde revize edilip güçlendirildiğini anlatan Çakıroğlu, bu sayede yolun kalitesinin arttığını söyledi. Standardı düşük kesimlerde proje değişikliğine gidildiğine dikkati çeken Çakıroğlu, "Projede daha önce 7 olan tünel sayısı 22'ye çıkarıldı. Aynı zamanda 14 viyadük ilave edildi. Yapılan değişikliklerle standartlar yükseltildi, trafik güvenliği ve konfor arttırıldı" diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.