X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Beslenmeye dikkat
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Beslenmeye dikkat

  • Giriş Tarihi: 21.2.2014

Yakın Doğu Üniversitesi (YDÜ) Hastanesi Baş Diyetisyeni Uzman Hatice Baygut spor yapanların beslenmelerine de dikkat etmesi gerektiğini söyledi

Yakın Doğu Üniversitesi (YDÜ) Hastanesi Baş Diyetisyeni Uzman Hatice Baygut spor yapanların beslenmesi konusunda önemli ipuçları verdi. Hatice Baygut doğru beslenmeyle sporcunun performansının yükselebileceğini, antrenman etkinliğinin artabileceğini, konsantrasyonunun yükseleceğini, hastalık ve sakatlanma oranının düşeceğini, vücut ağırlığı ve yağ oranının ideal aralıkta olacağını söyledi. Uzman Diyetisyen Hatice Baygut, sporda beslenmeyle ilgili altın kuralları şöyle sıraladı: "Günde 3 ana, 2- 3 ara öğün olacak şekilde beslenmeli. Her öğünde karbonhidrat mutlaka alınmalı. Egzersiz sonrası ilk 2 saat içinde kadınlar en az 50 gram, erkekler 70 gram karbonhidrat içeren yiyecek ve içecek tüketmeli. Normal beslenen kişilerin diyete ek olarak vitamin kullanmasına gerek yoktur. Posa içeriği yüksek yiyecek tüketimine dikkat edilmelidir. Hızlı kilo vermekten kaçınılmalı, haftada 1 kilodan fazla kilo verilmemeli. Egzersiz sırasında kaybedilen sıvı yerine konmalıdır.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.