X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 3 dilim baklava için 2 saat spor gerekiyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

3 dilim baklava için 2 saat spor gerekiyor

  • Giriş Tarihi: 29.4.2014

Gaziantep Hasan Kalyoncu Üniversitesi'nde (HKÜ) konuşan Beslenme ve Diyet Uzmanı Prof. Dr. Emel Alphan, 3 dilim baklavanın enerjisini yakmak için 2 saat spor yapmak gerektiğini söyledi

Hasan Kalyoncu Üniversitesi (HKÜ) Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğrencilerine 'Metabolik Sendrom' semineri veren Okan Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Emel Alphan, ev dışı yemek yeme alışkanlığındaki artışın da kilo alımında önemli bir etkisi olduğunun altını çizdi. Prof. Dr. Alphan, "3 dilim baklava 6 dakikada yenebiliyor ancak aldığınız enerjiyi harcamak için yaklaşık 2 saat aktivite gerekiyor. Yediklerimizin miktarı ve enerji alımıyla harcaması arasındaki dengesizlik arttıkça kilo alımı kaçınılmaz oluyor. Güne kahvaltıyla başlamak çok önemli ancak kahvaltı yapanların sayısı da çok az" dedi.

KADINDA DAHA FAZLA

Metabolik Sendrom ile elma tipi kilo artışının bağlantılı olduğunu söyleyen Prof. Dr. Alphan, "Türk kadınlarında şimdiye kadar bilinen 'armut tipi' dediğimiz daha çok kalça ve basen bölgesinde artan kilo artışında değişiklik olduğu ve elma tipi dediğimiz karın bölgesindeki kilo artışının daha sık görülmeye başladığı araştırmalar sonucu ortaya çıktı. Türkiye'deki kadınlarda Metabolik Sendrom görülme sıklığı erkeklere kıyasla daha fazla" diye konuştu. Prof. Dr. Alphan, bel çevresinin genişliği ile tip 2 diyabet riskinin arttığını ifade ederek, "Bel çevresindeki artışın yanı sıra glikoz ve yağ metabolizmasında da sorunlar olduğu ve tip 2 diyabet riskinin arttığı bu 'kardiyovasküler risk demeti'ne 1999 yılında Metabolik Sendrom ismi verildi. Bel çevresi ölçümü ülkelere göre farklılık gösteriyor" dedi.

HAYAT TARZINIZI DEĞİŞTİRİN
Kilo alımının önüne geçebilmek için hastalarına sigarayı bırakma, hayat tarzlarını değiştirme, ılımlı bir kilo kaybı, fiziksel aktiviteyi arttırma yüksek posalı besinler tüketme, az ve sık beslenme ile tuzu azaltmalarını önerdiklerini kaydeden Alphan, hayat tarzı değişikliği yapanlarda yüzde 58 oranında tip 2 diyabet riskinin azaldığını gösteren çalışmalar olduğunu açıkladı.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.