Adaha - Karataş yolundaki genişletme çalışmalarında yaşanan kamulaştırma anlaşmazlığı yüzünden trafiğin tek şeride düşmesi, kazalara davetiye çıkarıyor. Karayolları Bölge Müdürlüğü tarafından 360 bin liraya kamulaştırılmak istenen çırçır fabrikasının sahipleri, bu kamulaştırmanın fabrikayı kullanılamaz hale getireceğini iddia ederek anlaşmaya imza atmadı, "Bize teklif ettikleri parayı biz verelim yolu fabrikamız sınırından uzaklaştırsınlar" önerisinde bulundu.
SON KARAR BUGÜN
İki kurum arasında uzlaşma sağlanmayınca konu 10 Temmuz 2013'te mahkemeye intikal etti. Adana 2'nci Asliye Hukuk Mahkemesi'nde görülmeye başlanan davada bilirkişi, fabrikanın uğrayacağı zararları da göz önünde bulundurarak kamulaştırma bedelinin 600 bin lira olmasına karar verdi. Yapılan itiraz üzerine atanan 2'nci bilirkişi kamulaştırma bedelini, 514 bin lira olarak belirledi. Mahkeme kararını 23 Mayıs'ta (bugün) açıklayacak.
"YOLU KAYDIRIN"
Karayolları Bölge Müdürlüğü'nün 514 bin lirayı yatırmaması halinde davanın reddedileceğini açıklayan fabrika avukatı Muzaffer Kaya, sorunun tek başına kamulaştırma bedeli olmadığını, müvekillerinin kamulaştırma yöntemine karşı çıktıklarını açıkladı. Yolun planı yapılırken işletmelerin konumlarının göz önünde bulundurulması gerektiğini savunan Kaya, "Müvekkilim 'Bize teklif ettikleri parayı biz verelim yolu fabrikamız sınırından uzaklaştırsınlar' önerisinde bulundu" dedi.
ÇÖZÜMSÜZ KAMULAŞTIRMA
Çırçır fabrikalarında depoların önde bulunduğunu anlatan Kaya, "Kamulaştırılan alan da fabrikamızın depo bölümüdür. Fabrikanın deposunu yok etmek demek fabrikayı yok etmek demektir. Bize "kamulaştıracağız" diyorlar ama fabrikanın atıl duruma düşmemesi için bir çözüm sunmuyorlar. Fabrikayı yeni baştan inşa etmemiz gerekiyor ama verilen para bunu karşılamaz. Oysa planlama iyi yapılsaydı bu sorun yaşanmayacak, trafik de tehlikeye düşmeyecekti" diye konuştu.