Mersin'de
geçtiğimiz Mart ayında meydana gelen ve 12 kişinin ölümü ile sonuçlanan tren kazasıyla ilgili görülen davada mahkeme heyeti, müdafi avukatlarının ve sanıkların, tren raylarında bulunan ve özel bir firmaya ait vagonların sürücülerin görüş açısını kapattığına yönelik iddiaları üzerine, kaza bölgesinde yeniden inceleme yapılmasına karar verdi.
BU İKİNCİ DURUŞMA
Akdeniz ilçesinde 20 Mart'ta yolcu treni ile işçi taşıyan servis minibüsünün çarpışmasıyla 12 kişinin öldüğü 3 kişinin yaralandığı kazayla ilgili Mersin 1'nci Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen davanın ikinci duruşmasına, 15 yıla kadar hapis istenen tutuklu sanıklar bariyer görevlisi Erhan Kılıç ve minibüs sürücüsü Fahri Kaya'nın yanı sıra kazada hayatını kaybedenlerin yakınları da hazır bulundu.
TAHLİYESİNİ İSTEDİ
Sanık bariyer görevlisi Erhan Kılıç, savunmasında, minibüsün durmayacağını anlayınca düğmeye bastığını, aracın bariyerlerin altından geçtiğini savundu. Minibüs sürücüsü Fahri Kaya ise bariyerler açık olduğu için geçtiğini savunarak, "Bu kazada mağdur olan benim. Ailem zor durumda. Yeni çocuğum oldu, bakacak kimseleri yok. Tahliyemi istiyorum" dedi.
KORNA SESİ DUYMADIM
Feci kazadan yaralı kurtulan Servet Çelik, duruşma sırasında söz alarak, kaza sırasında bariyerlerin açık olduğunu, korna sesi de duymadığını ileri sürdü. Tanıkları ve avukatların beyanlarını dinleyen mahkeme heyeti, sanıkların tutukluluk hallerinin devamına karar verdi. Mahkeme heyeti, müdafi avukatlarının ve sanıkların, tren raylarında bulunan vagonların sürücülerin görüş açısını kapattığına yönelik iddiaları üzerine, 5 kişilik bir bilirkişi ekibinin olay yerinde inceleme yapmasına karar verdi.