Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Hayat veren yol

Giriş Tarihi: 26.9.2014

Kahramanmaraş-Kısık yolunun yapılmasıyla sadece mesafe kısalmakla kalmayacağı, bölgede sosyo-ekonomik kalkınmanın da yaşanacağı bildirildi

Kahramanmaraş-Kısık yolunun yapılmasıyla 165 kilometrelik mesafe 40 dakika gibi bir zamanla ulaşılacak kadar kısalmakla kalmayıp, bölgeyi sosyo-ekonomik bakımdan feraha da kavuşturacak. Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Erkoç'un uzun yıllardır hayali olan Kısık yolunun yapılmasıyla bölge insanına istihdam başta olmak üzere adeta kaderi değişecek. Yapımına başlanılmasının ardından 2 yıl gibi bir zamanda bitirilmesi ön görülen yol, Elbistan- Afşin-Nurhak-Ekinözü ilçelerinin sosyoekonomik yönden kalkınmasını sağlayacak.

ANA ARTER OLACAK

Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç'un Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan'a bir brifingle anlatarak yapılmasının Kahramanmaraş için hayati önem taşıdığını belirttiği Kısık yolunun maliyeti 1 milyar liradan fazla olacağı bildirildi. Başkan Fatih Mehmet Erkoç, SABAH Güney'e yaptığı özel açıklamada yıllardır hayalini kurduğu projenin hayata geçecek olmasının sevincini yaşadığını, projenin tamamlanmasıyla birlikte Elbistan'ın çok önem kazanacağını söyleyerek şöyle devam etti:

BÖLGEDE HAREKETLİLİK
"Bu projeyle Elbistan, Türkiye'nin en büyük ana arterlerinden biri haline geliyor. Doğuyu, Karadeniz'i, komşu olan illeri en kısa yoldan Akdeniz'e bağlayan bir yol haline gelecek. Bu projenin diğer ayağında Darende-Elbistan arası da yapılacak. Sivas üzerinden trafik bu bölgeden akıp gidecek. Bu yol bölgeye hareketlilik kazandırıp, esnafıyla çiftçisiyle büyük bir kalkınma olacak. Kısık yolu şehre can suyu verecek. Projede emeği geçenlere şimdiden sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.

KAHRAMANMARAŞLI SANAYİCİLER NE DEDİ


Mahmut Arıkan (Arıkan Mensucat Yön. Kur. Bşk.)
"Kahramanmaraş esnafımızın en büyük sıkıntılarından biri sadece kendi içinde ticaret yapıyor olması. Bunun en büyük nedeni esnafımızın ilçelerimizle ticareti münasebetlerinin bulunamaması. Merkezle aralarındaki mesafenin uzun olması nedeniyle ilçelerimiz kendilerine daha yakın olan illere gidiyor. Elbistan-Afşin'in Malatya'yla, Göksun'un Kayseri'yle, Andırın'ın Osmaniye ve Adana'yla, Pazarcık-Nurhak'ın Gaziantep'le ticaret yapması, Kahramanmaraş esnafının en büyük sorunlarından biri. Kısık yolunu açtığımız zaman kuzey ilçelerimizin tamamı merkezdeki esnafımızla ticaret yapar. Kısık yolu Kahramanmaraş'ın olmazsa olmazlardan biri. Şu anda tekstil sanayicileri 50 kilometre mesafeden servis araçlarıyla işçi taşıyor. Oradan 40 dakika gibi bir sürede gelecek olan servisler sayesinde işsizlik sorununu da ortadan kaldırmış oluruz"

Ahmet Duran Balsuyu (Ticaret Borsası Başkanı)
"Kısık yolu sadece ulaşımı değil diyalogu, barışı, bütünlüğü ve topyekun kalkınmayı sağlayacak bir yoldur. Kahramanmaraş'ın ilçeleriyle barışını, bütünlüğünü, sosyal ve ekonomik yönden kaynaşmasını, bütünleşmesini sağlayacağı bir yoldur. Kahramanmaraş'ı sanayici bugün kendi servis araçlarıyla merkeze 50-55 kilometre uzaklıktaki köylerden işçi taşımaktadır. Bu yolun açılmasıyla Elbistan-Afşin-Nurhak ve bölgesinde yaşayan insanımızda 40-50 dakika gibi bir sürede bu şehirde olacak. Kendine aş ve iş bulacak. Kahramanmaraşlı sanayicinin Elbistan ilçesindeki OSB'ye yatırım yapmasının yolunu açacak, cazibeli hale getirecek. Sanayicisiyle, esnafıyla, kültürüyle, ekonomisiyle, acısıyla ve tatlısıyla bizi kendi ilçemizle kucaklaştıracak olan bu Kısık yolu çağdaş bir kent olma yolunda olan Kahramanmaraş'ın gücüne güç katacaktır."

Mustafa Narlı (Narteks Yönetim Kur. Bşk.)
"Özellikle kuzey ilçeleri bağlantı yollarını kısaltacak, zamandan tasarrufu sağlayacak. Kısık yolunun yapılması demek bu şehirde 1980'li yıllarda başlayan sanayi devrimi kadar bu şehre sosyal yönden, ekonomik yönden etki edecek bir proje. Elbistan ve Afşin ilçelerimizde hem iki termik santralden dolayı hem de Türkiye'nin en büyük ovalarından biri olmasından dolayı büyük bir tarım ve ticaret zenginlik var. Bu zenginliklerden maalesef bizlerden çok komşu illerimiz Malatya, Gaziantep, Osmaniye, Kayseri istifade ediyor. Bu zenginliği, bu kaynağı Kahramanmaraş merkeze akıtmanın tek yoludur Kısık yolu projesi. Bu yolu önemseyen- benimseyen başta Büyükşehir Belediye Başkanımız Fatih Erkoç olmak üzere herkesin bu projenin yapılması gerektiği hususunda yeterinden fazla sesini duyurmalıdır" dedi.

Kadir Kurtul (İSKUR Yön. Kur. Bşk.)
"Elbistan, Nurhak ve Afşin ilçelerimizle 2-3 saati bulan yol mesafesi yüzünden kendi bölgemizde var olan ekonomik zenginliği kentin ekonomisine akıtamıyoruz. Bölgede yaşayan vatandaşlarımızın genelde mümbit ovadaki tarım arazilerinden elde ettiği birikimler Kayseri, Malatya gibi illere gidiyor. Esnafımız ticaret yapamıyor. Bu yolun uzun mesafeli olması kuzey ile güney arasındaki bağlantıyı da yeterince sağlamamızı, hem fiziksel hem duygusal birlikteliğimizi yakalamamızı engelliyor. Ben Kısık vadisinden geçecek Elbistan yolunun bu anlamda çok büyük bir öneminin olduğunu düşünüyorum. Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Erkoç'un Ulaştırma Bakanımıza verdiği detaylı birifing sonrasında fizibilite çalışmaları yapan Karayolları Genel Müdürlüğü'nün en kısa zamanda bu projelendirme çalışmasını tamamlamasını bekliyoruz."
ARKADAŞINA GÖNDER
Hayat veren yol
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz