X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Unda güçlü bir marka: Özmenun
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Unda güçlü bir marka: Özmenun

  • Giriş Tarihi: 28.10.2014
Unda güçlü bir marka: Özmenun
Unda güçlü bir marka: Özmenun

Türkiye'nin ilk tulumbalık ve lokmalık ununu üreten Özmenun, markalaşma çalışmalarıyla "Unda marka mı olur?" düşüncesini de ortadan kaldırdı

Özmenun Değirmenleri, son yıllarda yaptığı AR-GE ve ÜR-GE yatırımları ile birlikte tatlı ve pastacılık un gruplarına yöneldi. Bu yatırımlar sayesinde sektörde ilklere imza atan Özmenun, başta Irak olmak üzere Ortadoğu ve Türkiye pazarlarındaki markalaşma sürecinde emin adımlarla ilerliyor. Günlük 450 ton buğday kırma kapasitesine sahip Özmenun, üretimini Gaziantep'teki iki tesiste yapıyor. Yenilikçi bir üretim politikası izleyen Özmenun, 14 farklı un çeşidiyle müşterilerine hizmet veriyor. Özmenun Değirmenleri Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Oğuz Özmen müşteri talepleri doğrultusunda üretim yaptıklarını söyledi.

ÖZEL EKİP KURULDU
AR-GE ve ÜR-GE için özel bir ekip kurduklarını belirten Özmen, "Son yıllarda özellikle tatlı grubu un pazarında önemli bir rol üstlendik. Bizim için kullanıcının ne istediği çok önemli. Tüm çalışmalarımızı bu unsuru temel alarak yapıyoruz. Önce kullanıcıların yaşadığı problemleri detaylı olarak analiz ediyoruz. Sonrasında bu sorunları çözecek, müşterilerimizin daha kaliteli ürünler üretmelerini sağlayacak unlar geliştirmek adına gerekli adımları atıyoruz. Tulumbalık ve lokmalık unumuz bu şekilde ortaya çıktı" dedi.

BAKLAVALIK 3 AYRI UN
Özmen, "Bölge müdürlerimiz yaptıkları piyasa analizinde tulumba ve lokma üretiminde iki farklı unun paçal yapıldığını tespit ettiler. Ustanın el ayarına dayalı bu üretim anlayışından pek de randıman alınmıyordu. Biz de AR-GE çalışmalarımızı bu ürüne yönelttik ve tek başına kullanılan Türkiye'nin ilk tulumbalık ve lokmalık ununu ürettik. Baklava üreticileriyle ilişkilerimiz sayesinde fark ettik ki bu sektör tek tip unla üretim yapabilecek bir sektör değil. Birbirinden çok farklı üretim anlayışları ve yöntemleri var. Bu sorundan yola çıkarak, baklava üreticilerinin bütün beklentilerini karşılayacak üç temel baklavalık un geliştirdik: Baklava Özel, Süper Hışır, Baklava Kolay" diye konuştu.

TÜKETİCİ TERCİHİNE GÖRE

Bu ürünleri tek başına kullanan ustaların yanı sıra kendi üretim anlayışlarına göre paçal yapan ustaların da olduğunu kaydeden Oğuz Özmen, "Uzun yıllardır başarıyla üretimine devam ettiğimiz halka tatlılık ve kadayıflık unlarımızda da değişen tüketici ve kullanıcı alışkanlıklarını değerlendirip gerekli revizeleri yaparak müşterilerin memnuniyetini ve ürün performansını arttıracak yüksek kaliteli unlar üretiyoruz. Sektörde yaptığımız yenilikler için maddi,manevi ciddi emekler verdik. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da farkındalık yaratan üretim anlayışıyla üretim ve yatırım yapmaya devam edeceğiz" dedi.

MARKALAŞMADA ADIM ADIM

Özmenun'un yoğun mesai harcadığı konulardan birinin "Özmenun" markası olduğunu, 6 ay önce başladıkları markalaşma sürecinde ciddi adımlar attıklarını belirten Oğuz Özmen, "Ülkemizde 'Unda marka mı olur?' algısı var. Öncelikli amacımız bu bakış açısını değiştirmek. Emin adımlarla ilerliyoruz. Biliyoruz ki markasız bir üretim uzun soluklu ve sağlıklı olmayacaktır. Bu anlamda 2015 yılı Özmenun markası adına gözle görünür değişimlerin yaşandığı bir yıl olacaktır. Son yıllarda hızla gelişen ve büyüyen dağıtım ağı kanallarıyla birlikte ülkemizin birçok şehrinde ve özellikle İstanbul'da etkin bir şekilde varlığını sürdüren Özmenun'da hedef mutlaka her köye, kasabaya ulaşan ve her sofrada bir ürünüyle bulunan marka olabilmek" şeklinde konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.