X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Mersin Limanı sorun yumağı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Mersin Limanı sorun yumağı

  • Giriş Tarihi: 16.1.2015
Mersin Limanı sorun yumağı
Mersin Limanı sorun yumağı

Mersin Limanı için yapılan toplantıya, Ticaret Borsası (MTB) Meclis Başkanı Hüseyin Arslan'ın "MIP yönetimi rakamları tersine okuyor. Mersin Limanı yangın yeri!" sözleri damga vurdu

Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş. (MIP) ve AKFEN Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, ihracatçı ve ithalatçı işadamlarıyla Mersin Limanı Değerlendirme Toplantısı'nda bir araya geldi. Son zamanlarda farklı kesimlerce sıkça dillendirilen, limandaki sorunların ve çözüm önerilerinin görüşüldüğü toplantıya Mersin Ticaret Borsası Meclis Başkanı Hüseyin Arslan'ın "MIP yönetimi rakamları tersine okuyor. Mersin Limanı yangın yeri!" şeklindeki çıkışı damga vurdu.

MIP, RAKAMLARI TERSİNE OKUYOR

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası'nca düzenlenen toplantıda söz alan MTB Başkanı Hüseyin Arslan, ithalat ve ihracatçının Mersin Limanı'nda büyük sorunlar yaşadığına dikkat çekti. Gemiyle getirilen yüklerin TIR'lara, TIR'larla getirilen yüklerin de gemilere yüklenmesinin saatler sürdüğüne vurgu yapan Arslan, "Bizi ne AKFEN ne de MIP şirketleri ilgilendiriyor. Burada sorunların çözümü için toplandık. Limanda yangın var. Mersin Limanı yanıyor. MIP yönetimi sürekli olarak limana yapılan yatırımları anlatıyor, rakamları tersine okuyor. Uygulanan fiyat tarifeleri çok yüksek, yaşanan sorunların derhal çözülmesini istiyoruz" dedi. MTSO Başkanı Şerafettin Aşut ise Mersin Limanı'nda yaşanan sorunları sert ifadelerle dile getirdi. MTSO'nun, limanın özelleşmesinden sonra yaşanan sorunların çözümüne dönük yapıcı bir tavır sergilediğinin altını çizen Aşut, "Mersin Limanı özelleştiği günden bu yana, kentin ekonomik anlamda gözdesi ve katkı sunan değeri olma özelliğini kaybetmeye başladı. Tek yanlı politikalar, limanı Mersin'in bir değeri olmaktan çıkartmaya başladı. Liman, Mersin'e yabancılaşmaya başladı. Her iki taraf adına çok tehlikeli bir durum. Bir kardeş kurum olarak gördüğümüz Mersin Limanı'nın bu tek taraflı tutumu bizi üzmektedir. İş dünyası varsa liman vardır. Bizler rakip değiliz, düşman kardeşler hiç değiliz. Tek taraflı tutumlar birbirimize zarar vermekten başka bir işe yaramaz" diye konuştu.

AKIN: KAPASİTE BÜYÜYECEK
Limanı 2007 yılında Singapurlu PSA ile birlikte 400 bin TEU kapasiteyle devraldıklarını anlatan MIP Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın ise "Liman kapasitesini 2,6 milyon TEU'ya çıkarmak istiyoruz. Bu kapsamda büyük yük gemilerinin yanaşabileceği rıhtım inşaatına başladık. 170 milyon dolarlık bu projeyle birlikte limana özelleşmeden bugüne kadar 1 milyar 170 milyon dolarlık yatırım yapmış olacağız" şeklinde konuştu. Bununla birlikte sonraki yatırımın ise limanın otoyola bağlanması projesi olduğunu dile getiren Akın, 2016'nın ilk çeyreğine kadar rıhtım inşaatını bitirmek istediklerini kaydetti. Çalışmanın tamamlanmasıyla büyük gemilerin Mersin Limanı'na girmesi sorununun ortadan kaldırılacağına dikkat çeken Akın, şunları kaydetti; "Mersin Limanı her yıl yatırım istiyor ve her yıl bu yatırımı yapma zorunluluğu var. Senede 60-70 milyon dolarlık yatırım yapmazsanız verim alamazsınız. O nedenle yatırımlar devam edecek. Makine ekipman yatırımı da awralıksız sürüyor."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.