X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Patateste son satıcı vurgunu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Patateste son satıcı vurgunu

  • Giriş Tarihi: 17.5.2015
Patateste son satıcı vurgunu
Patateste son satıcı vurgunu

Patates fiyatlarındaki artış tüketicinin yanı sıra üreticiyi de vurdu. Bu işten karlı çıkanlar ise, patatesi tüketiciye ulaştıran perakende satış noktaları oldu

Patates fiyatlarındaki yüzde 56'lık artışın iki önemli neden olduğunu açıklayan TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası Adana Şube Başkanı Semih Kandemir, üreticinin kar marjının çok düşük olmasına karşın patatesi tüketiciye ulaştıran son satıcının yüksek kâr elde ettiğini söyledi. Asıl sorgulanması gereken noktanın burası olduğunu vurgulayan Kandemir, "Ekonomi kurmayları patatesteki fiyat artışını tarımda değil, satışın yapıldığı son noktada araştırmalıdır" dedi.

PATATES ÜRETİMİ AZALDI

Patates üretiminde temel girdilerde 2002 yılından bu yana 4 kat artış olduğunu belirten Kandemir, "Girdi fiyatlarındaki artıştan dolayı 5 milyon tonluk üretimimiz 3.9 milyon tona gerilemiştir. Adana'da 2011'de 70 bin dekarlık alanda patates ekimi yapılırken gerek girdilerdeki artış gerekse tüketiciye ulaşıncaya kadar ki organizasyonda hak ettiği payı alamayışından dolayı patates üretimi çok ciddi bir zarar uğramıştır" diye konuştu.

YÜKSEK KAR MARJI
Çukurova'da patates üretiminin yarı yarıya azaldığına dikkat çeken Kandemir şunları söyledi: "13 Mayıs itibariyle tarladan 1.8 liraya satılan patates perakende satış noktalarında vatandaşa 4.66 liradan satılmaktadır. Şimdi burada sorgulanması gereken 1.8 ile 4.66 arasındaki fark kimin cebine giriyor. Üretici kendisine 1.3- 1.4 liraya mal olan patatesi düşük bir kar marjıyla 1.8 liraya satıyor. Son satıcı ise 2.5 liraya alıp 5 liraya ulaşan fiyatlarla satıyor. Asıl kazanan bunlardır"

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.