X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hızır müdahale şiddeti önledi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Hızır müdahale şiddeti önledi

  • Giriş Tarihi: 4.6.2015
Hızır müdahale şiddeti önledi
Hızır müdahale şiddeti önledi

Adana'da sağlık çalışanları ve hasta iletişimini sağlayan 'Hızır Müdahale Ekibi' uygulamasıyla, son bir aylık hasta hakları şikayeti sayısı 111'den 11'e düştü

Sağlıkta şiddeti önleme çalışmaları kapsamında ilk kez Adana Kamu Hastanele- ri Birliği Genel Sekreterliği tarafından başlatılan ve merkez ilçedeki kamu hastanelerinde uygulanan 'Hızır Müdahale Ekibi' sistemi, sonuç vermeye başladı. Hastalar ve yakınları ile sağlık çalışanları arasındaki iletişim sorunlarını çözerek şiddeti engellemeyi amaçlayan çalışmayla, 2015 Mayıs'ında hasta hakları şikayetleri sayısı 11'de kaldı. Geçen yıl aynı sayı 111'e ulaşmıştı.

GERİLİMİ ENGELLİYORLAR

Adana'daki 5 kamu hastanesinde uygulanan Hızır Müdahale Ekipleri'nde psikolog, sosyal hizmet uzmanı, hasta hakları uzmanı ve güvenlik görevlisi gibi alanlardan insanlar çalışıyor. İletişim yetenekleri güçlü olan kişilerin seçildiği ekipler, hastanelerin özellikle yoğun olan servis ve bölümlerinde görev yapıyor. Hastalar ve yakınlarının sağlık çalışanlarıyla iletişimini kuran, sorunlarını çözen görevliler, böylece gerilim, tartışma, kavga ve şiddet ortamının oluşmasını engelliyor. Telsiz kullanan Hızır Müdahale görevlileri, gerektiğinde diğer birimlerden yardım istiyor.

TEMEL SORUN İLETİŞİM

Mayıs ayından bu yana yürütülen sistemle ilgili olarak Adana Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde tanıtım toplantısı yapıldı. AK Parti Adana Milletvekili, TBMM Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu Başkanı Necdet Ünüvar'ın da katıldığı tanıtım etkinliğinde, Adana Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Prof. Dr. Osman Kürşat Arıkan bilgi verdi. Prof. Dr. Arıkan, sağlık çalışanlarına şiddet olaylarının çoğunlukla iletişim eksikliğinden kaynaklandığını, projenin de bunu çözme amacını taşıdığını kaydetti.

MOTİVASYONU ARTIRIYOR

Milletvekili Necdet Ünüvar da hasta ve hasta yakınıyla sağlık çalışanları arasında iletişim köprüsü kurulduğunda yanlış anlamaların ortadan kalkacağını belirtti. Ünüvar, "Bu projenin ciddi bir maliyeti yok. Ancak hem hastalara sunulan hizmetin kalitesini artırıyor, hem sağlık çalışanlarına yönelik şiddeti engelliyor, hem de çalışanların motivasyonunu artırıyor" diye konuştu. Ünüvar, sistemi yaygınlaştırmak istediklerini de söyledi. Toplantının ardından hastanenin Hızır Müdahale Ekibi görevlileri protokol için örnek çalışma yaptı. Görevliler, işlemlerinde aksama olan hastaların sorunlarını anında çözdü.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.