X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER ERCAN ATALAY: Oruçlu iken spor yapılır mı?
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

ERCAN ATALAY: Oruçlu iken spor yapılır mı?

  • Giriş Tarihi: 16.6.2015

Ramazan'ın uzun yaz günlerine denk gelmesiyle açlık süresinin uzaması, hava sıcaklığı ve nem, vücudumuzu olumsuz etkileyecektir. Ramazan süresince daha önce yapılan egzersizlere (egzersiz saatini değiştirmek şartıyla) devam etmekte sakınca yoktur. Ramazan öncesi düzenli egzersiz yapıp Ramazan boyunca egzersiz bırakılırsa fiziksel kondisyonda yüzde 25-30 kayıp meydana gelir. Ramazandan sonra kişinin bu açığı kapatıp eski haline dönmesi en az 5-6 haftalık bir süreç gerektirir. Bu nedenle Ramazan süresince egzersiz alışkanlıklarını devam ettirmekte fayda var. Yeni duruma vücudun uyum sağlaması açısından Ramazan'ın ilk günleri egzersiz süresi ve şiddetini azaltmak gerekir. Profesyonel olarak antrenman yapan sporcular, Ramazan'ın ilk birkaç günü dışında genellikle etkilenmezler. Ramazan'dan önce hiç spor yapmamış kişiler için en ideali iftara yakın saatlerde hafif yürüyüş ve yüzme sporlarıdır. Yürüyüş ise 25-30 dakika civarında olmalıdır. Oruç tutan sporcularda egzersizi takiben hızlı bir toparlanma için boşalan karbonhidrat depolarının doldurulması sıvı mineral kayıplarının yerine konması gerekmektedir. Egzersizi gün içi yapan oruçlu sporcular iftarı beklemek zorunda olduğundan, vücudun yenilenme süreci olumsuz etkilenecektir. Aslında oruç tutulmayan dönemle karşılaştırılınca oruç tutulan dönemde egzersizde oluşan kayıpların miktarı birbirinden çok farklı değildir. Tek önemli farklılık oruç tutulan dönemde vücudun kaybettiklerini hemen yerine koyma şansının olmamasıdır. Buna karşın sprint kapasitesi, top sürme, sıçrama yüksekliği gibi çabukluk gerektiren aktivitelerde performansın oruç tutmaktan etkilenmediği konusunda birçok çalışma vardır. Üst düzeyde antrene olmuş (vücudu sıcağa dayanıklı metabolik-fiziksel stresi karşılayabilme açısından gelişmiş) sporcular Ramazan'da amatör sporculardan daha az etkilenmektedir. Bu nedenle Ramazan süresince spor için en ideal saat iftardan 1-2 saat önce veya iftardan 1-2 saat sonrasıdır.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.