Sponsor olan veya parayı veren firma ve kurumlara dağıttığı ödüllerle tanınan Internet Marketing Association (IMA- İnternet Pazarlama Derneği), 2014 yılında Adana Büyükşehir Belediyesi'ne 'Avrupa'da Teknolojiyi En İyi Kullanan Belediye' ödülünü verdi. Katılım ücretinin 195 dolar olduğu yarışmada ilginç bir ayrıntı ortaya çıktı. IMA, ödül kazanan firma ve kurum temsilcilerine etkinlikte konuşma imkanı da sundu. Başkan Hüseyin Sözlü'nün de yararlandığı bu imkanın bedeli ise 50 bin dolar.
RAKİPSİZ BELEDİYE
Adana Büyükşehir Belediyesi'nin 'Avrupa'da Teknolojiyi En İyi Kullanan Belediye' ödülünü aldığı IMPACT14'te ödül alanlarını sayısı dikkat çekiciydi. 25 kategoride 85 firma ve kurum ödül alırken IMA'nın bazı kategorilerde bol keseden ödül dağıtması dikkat çekti. Adana Büyükşehir Belediyesi ise kendi kategorisinde ödül alan tek belediye oldu. Çünkü yarışmaya katılıp Büyükşehir'e rakip olacak ikinci bir belediye yoktu.
ŞEREF KONUĞUYDU
Törenin şeref konukları arasında yer alan Sözlü, Genel Sekreter Yardımcısı ve Altın Koza Film Festivali Yönetim Kurulu Başkanı Halil Avşar, ASKİ Genel Müdürü Rahmi Pekar ve Hukuk Danışmanı Ömer Güner Sazak ile birlikte Las Vegas'a gitti. Burada bir dizi temaslarda bulunma fırsatını da yakalayan Sözlü, İrlanda'nın Los Angeles Başkonsolosu Finbar Hill ve Cayman Adaları Başbakanı Alden McLaughlin ile birlikte konuşmacı olarak konferansa katıldı.
50 BİN DOLARLIK KONUŞMA
IMA'nın resmi internet sitesinde bu tür etkinliklerin maliyeti belirlenmiş durumda. Yapılan etkinliklerde 15 bin dolar ödeyen kuruma sergi salonlarında ve oturumlarda firma logosunu kullanma, oturumlarda 5 VIP koltuk, ödül ve 2 gün 2 oda imkanı sunuluyor. Etkinlikte 30 dakika konuşma yapmak isteyen marka bunun karşılığında 50 bin dolar ödemesi gerekiyor. 50 bin dolar ödeyen kurum aynı zamanda oturumlarda 25 VIP koltuk ve ödül alma imkanına sahip oluyor. Las Vegas'taki etkinlikte Başkan Hüseyin Sözlü hem ödül aldı, hem de 30 dakika konuşma yaptı.