X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Mahmut ARIKAN: Tasarım ve markalaşma
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Mahmut ARIKAN: Tasarım ve markalaşma

  • Giriş Tarihi: 29.10.2015

Tekstil ve hazır giyim sanayi, ülkelerin ekonomik kalkınma sürecinde önemli rol oynayan bir sanayi dalıdır. Gelişmiş ülkelerin üretim ve işgücü maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle, gelişmiş ülkelerden gelişmekte olan ülkelere doğru kaymıştır. Gelişmiş ülkelerin bugün, hem üretim süreçlerinde yarattıkları modernizasyon hem de AR-GE faaliyetlerine verdikleri ağırlık ile sektörlerdeki yerlerini korumaya çalıştıkları, bir diğer taraftan da sektörün önemli pazarları konumuna geldikleri görülmektedir. Tekstil ve hazır giyimin tüm ülkelerde tüketimin temel ürününü oluşturması, yeni girişimcilerin küçük sermayeler ile bu piyasaya girişlerinin kolay oluşu tekstil ve hazır giyim sektörlerinin sanayileşme sürecinin her döneminde, dünya ticareti içerisinde önemli bir yere sahip olmasına neden olmuştur. Ülkemiz iş gücü kalitesi, hammadde, pazarlama ve dağıtım faktörleri bakımından dünyanın en rekabetçi ülkeleri arasında yer almaktadır. Tekstil sektörünün alt sektörlerinde AR-GE, inovasyon faaliyetleri sayesinde ürünlere hem yeni özellikler hem de yeni kullanım alanları kazandırılmaktadır. Kahramanmaraş bu gün ülkemizin çok önemli tekstil üretim merkezlerinden biridir. Kahramanmaraşlı girişimciler 1984 yılında devletimizin üretim ve ihracata dayalı teşviklerini doğru kullanarak yoğun bir şekilde tekstil sektörüne yatırım yapmışlar, yapılan yatırımlarda en son teknolojiler kullanılmıştır. Bugün Kahramanmaraş entegrasyon yolunda hızla ilerlemektedir. Üretimde iplik, örme kumaş, dokuma, denim kumaş, boya kasar ve terbiye yatırımları yapılarak birçok firmamız entegre olmuştur. Kahramanmaraş Avrupa'nın, Rusya'nın, Kuzey Afrika'nın en büyük tedarikçisi konumuna gelmiştir. 1984 yılında ülkemiz alt gelir seviyesine sahip ülkeler sınıfındaydı, bugün orta gelir seviyesine sahip ülkeler sınıfındadır. 2023'te ülkemiz üst gelir seviyesine sahip ülkeler sınıfında olacaktır. 2023 yılında tekstil ve hazır giyim sektörünün ihracat hedefi 60 milyar dolardır. 2023 yılında üst gelir gurubunda olacak olan ülkemiz nasıl 60 milyar dolar ihracat hedefini gerçekleştirebilir? 2023 yılında sanayicimiz dünya ile nasıl rekabet edebilir? Sanayicilerimiz için sektörümüz için en önemli meselemiz 150 - 200 milyar dolar yatırım yaptığımız tekstil sektörü için gelecekte bizleri nasıl bir sorunun beklediğidir. Sektörün geleceği ne olacak? Tekstilcilerimiz gelecekleri adına yukarıda saydığım sorulara bugünden cevap bulmak zorundalar. Sanayicimiz kendi AR-GE ve İnovasyon merkezini kurarak, dünyadaki tüm teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek, rekabet üstünlüğünü kaybetmeden üretime devam etmelidir. Tekstil hazır giyim ve konfeksiyon sektörü moda ve tasarıma çok büyük önem vermeli, her üretici kendi tasarımını, kendi markasını oluşturmalıdır. Tekstilcilerimiz dünyadaki global markaları satın alarak, kendi markalarını oluşturarak üretimlerin sürdürmelidirler. Arıkan Mensucat olarak, cumhuriyetimizin 100. kuruluş yılı olan 2023'teki hedefimiz ve vizyonumuz entegrasyon sürecini tamamlayarak kendi markasını oluşturmuş, global markası olan bilgi, teknoloji ve tecrübesiyle sektörün iddialı rekabetçi firmaları arasında yer almış olmaktır.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.