X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Televizyon karşısında kilo almadan atıştırın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Televizyon karşısında kilo almadan atıştırın

  • Giriş Tarihi: 28.12.2015
Televizyon karşısında kilo almadan atıştırın
Televizyon karşısında kilo almadan atıştırın

Kış mevsimiyle birlikte geceleri televizyon karşısında geçirilen zaman artarken, artan 'atıştırmalık bir şeyler yeme' isteği, fazla kilolara yol açıyor. Diyetisyen Özge Akar, alternatif atıştırmalıklarla, televizyon karşısında geçen kış gecelerinin kilo almadan atlatılabileceğini söylüyor. Akar'ın hazırladığı liste, limitler aşılmadan tüketildiğinde hem kilo aldırmıyor hem de sağlıklı beslenmeye katkı sağlıyor.

YAVAŞ ÇALIŞIYOR

Kışın metabolizmanın daha yavaş çalıştığını belirten Diyetisyen Akar'ın verdiği bilgiye göre, bu durum kilo artışına yol açıp, bağışıklık sisteminin de çökmesi durumunda hastalıklara yakalanma riskini artırıyor. Akar, "Havuç, kayısı, roka ve tere A vitamini yönünden zengindir. Kışın, A ve B12 vitamininden zengin hayvansal kaynaklı besinlere de yer vermeliyiz. Haftada 2 kez balık, her gün 1 su bardağı tarçınlı süt ve yumurta tüketmeliyiz. Omega-3 takviyesi olarak günde 2-3 ceviz de yiyebiliriz" dedi.

BAHARAT TÜYOSU

Akar, metabolizmayı hızlandırmak için şu önerilerde bulumdu; "Kırmızı et, balık ve deniz ürünleri, kuru baklagiller, kuru kayısı, kuru üzüm, yumurta ve yeşil yapraklı besinler (ıspanak, maydanoz), pırasa, lahana, yağlı tohumlar (badem, fındık, kabak çekirdeği), limon, baharatlar (pul biber, karabiber, zencefil) gibi besinlerin ve aroma vericilerin termik anlamda yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Hatta baharatları normal sınırımızın biraz üzerinde kullanırsak susama mekanizmasını biraz daha fazla çalıştırabilir."