Günümüzde özellikle takım sporlarındaki maliyet artışı ve ekonomik koşulların zorlanması spor kulüplerini yeni kaynaklar aramaya yöneltmiştir. Bu yönelme spor pazarlaması kavramını konuşulur hale getirmiştir. Bu bağlamda spor pazarlaması yaklaşık on yıldır aktif olarak uygulanmaktadır. Spor endüstrisi dünyada 22'inci büyük sektör olarak yer almaktadır. Gerek performans sporları gerekse sağlıklı yaşam için yapılan spor insan yaşantısının vazgeçilmez bir parçasıdır. Spor pazarlaması; spor seyircisinin ihtiyaç ve isteklerini karşılamak amacıyla tüm faaliyetlerin düzenlenmesini içerir. Spor endüstrisi kavramı spor ile ilgili oyunların resmi işlerini izleme, dinleme, dağıtma ve pazarlama gibi bir çok konuyu kapsar. Spor pazarlamasında temel ürün oyunun kendisidir. Spor pazarlaması pazarlama etkinliklerinin oluşturulmasını koordinasyonunu ve bir anlamda organizasyonunu hedefler. Spor seyircileriyle ilgili gereksinimlerin araştırılması bu gereksinimlere yanıt verebilecek spor ürününün tanımlanması, fiyatlandırılması ve dağıtımını planlar. Ortaya konulan spor ürünü hakkında insanları bilgilendirmek, satın almaları için planlar oluşturup uygulamak spor pazarlamasının görevleridir. Spor pazarlamasında dört önemli nokta vardır. Ürün fiyat yer ve tanıtımdır. Kısaca spor pazarlamasının işi taraftarlarla, sporcularla, şirketlerle ve medya kuruluşları ile doğrudan ilişki kurmayı gerektirir. Bu düzeni başarı ile götürebilen kulüpler sportif ve ekonomik sıkıntıya düşmemektedir.