Türkiye'nin en iyi haber sitesi

ERCAN : Sıcaklar ve sıvı kaybı

Giriş Tarihi: 2.7.2016
60-65'ini su oluşturmaktadır.
Toplam sıvı miktarındaki yüzde 1'lik değişiklik bile kendini susamayla gösterirken daha fazla kayıp ise ciddi rahatsızlıklara yol açabilmektedir.
Normal bir erişkin, terleme, nefes alıp verme, idrar ve dışkı ile günde ortalama olarak 2,5 litre sıvı kaybeder.
Bu sıvı kayıpları ile vücudun sıvı dengesini düzenleyen sodyum, potasyum ve kalsiyum gibi elektrolitler de yitirilir.
Ancak yediğimiz ve içtiğimiz besinlerle kaybettiğimiz sıvı ve elektrolitleri yerine koyarız ve herhangi bir sağlık problemi ortaya çıkmaz.
Aktivite sırasında kaybedilen sıvının yerine konması gerekir. Sıvı kaybı yaz aylarında yapılan hava etkinliklerinde ve uzun maçlarda sık görülür. Bu oluşan duruma dehidratasyon denir. Dehidratasyonun en önemli nedeni kusma, ishal, aşırı terleme, aşırı idrara çıkma, yüksek gibi vücuttan fazla sıvı kaybedilmesidir.
Yeteri kadar sıvı alınmadığı takdirde sıcak havada yapılan ağır egzersiz ve sporlar da dehidratasyona yol açabilir.
Bu nedenle özellikle kalp, böbrek veya karaciğer gibi sıvı dengesinin belli bir oranda olması gereken hastalar kendilerine çok dikkat etmeli, almaları gereken sıvı miktarı doktor kontrolünde olmalıdır.
Sağlıklı kişiler eğer aşırı miktarda su kaybetmiyorsa genellikle günde 2-3 litre sıvı almaları yeterlidir.
Sıvı kaybını azaltmak için çok gerekli değilse (11.00-16.00 arası) sokağa çıkmayın, açık renk bol pamuklu kıyafetler giyin, güneş altında efordan kaçının, bol su, ayran, soda veya sporcu içecekleri içip meyve ve sebze yiyin.
Günlük su alımını 2500-3000cc civarında tutmaya çalışın.
Umarım sabah sporunu geç saate bırakan, sahillerimizde güneşlenen veya Adana sıcağında dışarı çıkmak zorunda kalanların dikkatini çeker.
Ramazan Bayramınız şimdiden kutlu olsun…
ARKADAŞINA GÖNDER
ERCAN ATALAY: Sıcaklar ve sıvı kaybı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz