Osmaniye'nin Bahçe ile Gaziantep'in Nurdağı ilçelerini bağlayacak ve her biri 10 bin 200 metrelik uzunluğuyla Türkiye'nin en uzun demiryolu çift tüp geçidi olacak projede çalışmalar tünel kazma makinesinin devreye girmesiyle hızlandı. TCDD tarafından yaptırılan Adana-Gaziantep- Malatya konvansiyonel hattı Bahçe-Nurdağ Varyantı ve Demiryolu Tünel Geçişi Projesi tamamlandığında mevcut demiryolu 17 kilometre kısalacak.
20 BİN 400 METRE
Yüklenici firmanın şantiye şefi Hasan Çatlakkaya, her birinin uzunluğu 10 bin 200 metre ve 8 metre çapındaki tünellerden 1'incisinde 590, 2'ncisinde ise 560 metre ilerleme sağlandığını söyledi. Şubat ayında faaliyete giren tünel kazma makinesinin çalışmaya başlamasıyla tünellerde ilerlemenin hızlanacağını ve toplam 20 bin 400 metre tünel kazılacağını belirten Çatlakkaya, "Tünel kazma makinesi 1. tünelde kazılan alanların tamamına sekment döşeme işini tamamlayarak kazma çalışmalarına başladı" dedi.
EN ZORLU KESİM
Bahçe ile Nurdağı ilçeleri arasındaki bölgenin coğrafi ve jeolojik açıdan Türkiye'nin en zorlu kesimleri arasında yer aldığını aktaran Çatlakkaya, "Tünel Çukurova ile Güneydoğu Anadolu'yu birbirine bağlayacak. Bölgeden demiryolu, karayolu, otoyol ve petrol boru hatları geçiyor, yerleşim ve sanayi tesisleri iç içe bulunuyor. Doğu Anadolu fay zonu da buradan geçiyor. Bu şartları göz önüne alındığında güzergahın oldukça zorlu olduğunu görüyoruz. Tünel kazma makinesiyle günde ortalama 10 metre ilerleme sağlamayı planlıyoruz" diye konuştu.