Mersin
Büyükşehir Belediyesi bünyesinde geçtiğimiz yıl ilk defa kurulan ve halkın talep ve şikayetlerini 7/24 ulaştırabildikleri 444 2 153 Çağrı Merkezi'nde yeni kullanılmaya başlanan 'Hizmet Talep Yönetim Sistemi' hakkında Büyükşehir Belediyesi ve sisteme dahil olan 9 ilçe belediyesi personeline hizmetiçi eğitim verildi. Eğitimde belediyelerin birbiriyle daha koordineli ve aktif olarak çalışması ve vatandaş taleplerine daha hızlı müdahale edebilmeleri için geliştirilen sistemin önemli ayrıntıları anlatıldı. Hizmet talepleri Çağrı Merkezi tarafından alındıktan sonra yazılım üzerinden yürütülerek, yapılan işler kayıt altına alınıyor. Sistem sayesinde ilçelerdeki çağrı merkezine düşen çağrılarla ilgili iş yükünün azaltılıyor ve iş yükünü Büyükşehir üstleniyor. SMS'li bildirim sistemi ile de vatandaşlara ve personellere anında bildirim sağlanabiliyor. Kurulan kriz masası ile hangi tür talebin hangi ilçe ya da şube ile alakalı olduğu bilgisi mevzuat araştırması yapılarak ortaya çıkarılıyor ve anlaşmazlıklar önleniyor. Vatandaşlar kendisine sistem tarafından tahsis edilen talep takip numarasını kullanarak, talebinin hangi ilçe ya da müdürlük tarafından değerlendirildiğini de görebiliyor.