X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Şişkinlik ve hazımsızlığa FODMAP diyeti ile son
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Şişkinlik ve hazımsızlığa FODMAP diyeti ile son

  • Giriş Tarihi: 29.10.2016
Şişkinlik ve hazımsızlığa FODMAP diyeti ile son
Şişkinlik ve hazımsızlığa FODMAP diyeti ile son

Adana'da Özel Ortadoğu Hastanesi Diyet Uzmanı Nihal Özdemir, şişkinlik ve hazımsızlığa FODMAP diyeti ile son verileceğini belirterek, "Sindirim sistemi, katı ve sıvı besinlerin ağızdan alınmasından itibaren sindirim kanalında ilerlemesi esnasında su, vitamin ve minerallerle birlikte protein, karbonhidrat ve yağların emilerek kan dolaşımına geçebileceği küçük yapı taşlarına parçalandığı önemli sistemlerimizden biridir. Sağlıklı yaşamın sürdürülmesinde yeterli ve dengeli beslenme esastır. Bunun sağlanmasında sağlıklı bir sindirim sistemine ihtiyaç olduğu gibi sağlıklı sindirim sistemi için de beslenme büyük önem taşımaktadır" dedi. Son zamanlarda mide bağırsak sorunlarının özellikle; hazımsızlık, şişkinlik, karın ağrısı, kabızlık, ishal sorunlarının arttığına dikkat çeken Nihal Özdemir, "Bu sorunlar bireyin yaşam kalitesini düşürmekle beraber kişide çok ciddi huzursuzluğa ve depresyona sebep olmaktadır. FODMAP diyetinin bu sorunların giderilmesinde başarılı sonuçlar verdiği görüldü. FODMAP früktozun bir bileşeni olan fruktan, süt şekeri adını verdiğimiz laktoz, yapay tatlandırıcılar olarak adlandırdığımız poliol türevleri ve kuru baklagillerde yüksek miktarda bulunan karbonhidrat türü olan galakto–oligosakkaritler açısından kısıtlı beslenme planına verilen addır. Bu tür karbonhidratları içeren besinler bağırsaktan su çeker, sindirilemez, bakteriler tarafından fermente edilirler. Bu durumda kalın bağırsağa doğru ilerlerken burada yaşayan sağlıklı bakteriler tarafından besin kaynağı olarak kullanılırlar ve karbondioksit açığa çıkar. Gaz, karın şişliği, ağrı, spazmlara, dışkılama düzensizliklerine yol açabilirler" diye konuştu.

BESİNLERDE BULUNAN FODMAP'LER
*Fruktoz: Bazı meyveler, bal, yüksek fruktozlu mısır şurubu
*Laktoz: Çoğu süt ve süt ürünleri
*Fruktanlar: Buğday, soğan, sarımsak gibi gıdalar (İnulin olarak da bilinmektedirler) *Galaktanlar: Baklagiller
*Polyollar: Tatlandırıcılar; sorbitol, mannitol, ksilitol, maltitol, sert çekirdekli meyveler; avokado, kayısı, kiraz, şeftali, erik

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.