Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü'nün en önemli projeleri arasında yer alan ve tamamlandığında Türkiye'nin en uzun köprüsü olacak olan Devlet Bahçeli Köprüsü'nün yerinde yeller esiyor. Temeli 11 ay önce yani tam 328 gün önce MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli tarafından atılan köprünün ihalesini alan firma ile yapılan sözleşme iptal edilince çalışmalar durdu. Sözlü'nün "Adana'nın itibar abidesi" dediği köprünün akıbeti hakkında hiçbir açıklama yapılmadı.
TARTIŞILAN PROJE
Daha yapılmadan ihalesi ve projesi tartışmalara neden olan Devlet Bahçeli Köprüsü'nün temeli, gövde gösterisine dönüşen bir törenle 30 Mart 2016 tarihinde atıldı. Temel atma töreninin üzerinden haftalar geçmesine rağmen bir çalışma olmadığını gören vatandaşlar, Başkan Sözlü'den bir açıklama bekledi. Vatandaşların kafasında oluşan sorular yanıtsız bırakılırken temel atma töreni için kazılan 2 çukurdan biri toprakla dolduruldu. Beton dökülen diğer temel ise büyüyen otların arasında kayboldu.
ÇALIŞMALAR DURDU
Kamuoyunun beklediği çalışma temel atma töreninden tam 194 gün sonra başladı. İlk kepçeler vurulurken vatandaşlar, köprü çalışmalarının hızlanacağını düşündü. Ancak beklenen olmadı. Birkaç noktada temel çukurları kazıldı, şantiye alanında bekletilen iş makineleri bir süre sonra ortadan kayboldu. Atılan temel çukurundaki demirler büyüyen otların arasında kayboldu. Başkan Hüseyin Sözlü'nün bugüne kadar olduğu gibi bir projesi daha başlamadan sona erdi.
ANLAŞMA FESHEDİLDİ
Büyükşehir Belediyesi'nin ihaleyi alan TÜSAN Yapı ve İmparator İnşaat ile yapılan anlaşmayı feshettiği anlaşıldı. Temeli atıldıktan 2 yıl sonra hizmete gireceği sözü verilen köprünün yerinde birkaç çukur ve toprak yığınları kaldı. Temel atma töreninden önce acemi şoförlerin çalışma yaptığı pist alanı olan bölge, yeniden eski hüviyetine büründü. Yaklaşık 11 ay geçmesine rağmen Başkan Hüseyin Sözlü'nün konuya ilişkin tatmin edici bir açıklama yapmaması da tepkilere neden oluyor.