İlk Defa Bir Mevzuat Bilimsel Temelde Hazırlanacak

Giriş Tarihi: 26.3.2015 10:08 Güncelleme Tarihi: 30.3.2015 09:55
Ağır ve Havaleli Yük Taşımacılığı-Hareketli Vinç Operasyonları Çalıştayı’nda konuşan Kadir Has Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dekan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Ömer Faruk Görçün, Türkiye’de ilk defa bir üniversitenin, yasal bir düzenlemenin çalışmalarını baştan sona yürüttüğünü ve bu çalışmayla beraber ilk defa bir mevzuatın bilimsel bir temelde hazırlandığını söyledi.
Ağır ve havaleli yük taşımacılığının durumu ve yasal düzenlemelere olan gereksinimler çerçevesinde sektörün ihtiyaçları ve gelişimine yönelik atılması gereken adımları tartışmak amacıyla Kadir Has Üniversitesi ev sahipliğinde Ağır ve Havaleli Yük Taşımacılığı-Hareketli Vinç Operasyonları Çalıştayı gerçekleşti. Kadir Has Üniversitesi’nin Cibali Kampüsü’ndeki çalıştay, sektör temsilcilerini bir araya getirdi. Kadir Has Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen bilimsel araştırma projesi çerçevesinde sektöre ilişkin elde edilen bulgulara yer verilen çalıştayda, hazırlanan yönetmelik taslağı incelendi, yönetmelik hükümleri ve sektöre etkilerine ilişkin bilgilendirme yapıldı, uluslararası örnekler analiz edilerek elde edilen bulgular paylaşıldı, eskort araçlar, izin belgeleri, sınırlılıklar ve kısıtlar konuları üzerinde duruldu ve kabul edilen araç ölçü boyut ve ağırlıklar hakkında bilgilendirme yapıldı.
İLK DEFA BİR MEVZUAT BİLİMSEL BİR TEMELDE HAZIRLANACAK
Türkiye’de ilk defa bir üniversitenin, yasal bir düzenlemenin çalışmalarını baştan sona yürüttüğünü belirten Kadir Has Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dekan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Ömer Faruk Görçün, “Kadir Has Üniversitesi tarafından desteklenen bilimsel araştırma projesinin içinde ağır yük taşımacılığına ilişkin taşıma, güvenlik, risk, kara yolu, altyapı, üstyapı, saha çalışmaları ve çoklu faktör analizleri gibi faktörler üzerinden analizler yapıldı. Bu çalışmayla beraber ilk defa bir mevzuat bilimsel bir temelde hazırlanacak” dedi.
“BÜYÜK ÖLÇÜDE BAŞARILI OLDUK”
Çalışma kapsamında güvenlik, emniyet, efektif olma ve verimlilik gibi faktörlerin dikkate alındığını belirten Yrd. Doç. Dr. Ömer Faruk Görçün, “Sadece ağır nakliyenin veya lojistik faaliyetlerin bir çıktısı değil aynı zamanda tüm Türk toplumuna ilişkin çıktıları olan bir yasal düzenleme hazırlıyoruz. Güvenlik, emniyet, efektif olma ve verimlilik gibi faktörleri dikkate alıyoruz. Türkiye’nin temel ekonomik unsurlarından biri inşaat sektörü ve şu andaki büyüme modelimiz de inşaata dayalı. Dolayısıyla enerji ve inşaat sektörü Türkiye’nin geleceği ve büyümesi açısından çok önemli. Fakat bunlara yönelik taşımalarda birtakım sınırlamalar var. Bunların büyük bir kısmı da ilgili yasal düzenlemelerin olmamasından kaynaklanıyor. Bu nedenle bilimsel çalışmanın sonunda elde edeceğimiz bulgulardan, bir yönetmelik hazırlayarak sektörün sıkıntılarını giderebilir miyiz diye düşündük ve büyük ölçüde başarılı olduk” ifadelerini kullandı.
“MOBİL VİNÇLER DAHA RAHAT DOLAŞACAK”
Proje kapsamında hazırlanan yasa tasarısının, karayollarında mobil vinçlerin daha rahat dolaşılabilmesini sağlayacağını belirten VİNÇDER Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Midilli ise “128. Madde, nakliyeye gündüzleri sürüş veriyordu. Yasa tasarısı ise gece sürüşlerine daha çok olanak verdiği için karayollarındaki emniyetin daha iyi olacağına inanıyoruz. Gündüz trafiğinde, hem trafiği işgal etmek hem de riski arttırmak ciddi bir konuydu. Gece sürüşlerinin ve hız limitlerinin daha rahat olacağına inanıyoruz. Ayrıca bu yasayla birlikte kazalara daha çabuk ulaşılacak ve daha rahat faaliyet gösterilecek” dedi.
ARKADAŞINA GÖNDER
İlk Defa Bir Mevzuat Bilimsel Temelde Hazırlanacak
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz