X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Eğitim Bir Sen Genel Başkanı Ali Yalçın:
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Eğitim Bir Sen Genel Başkanı Ali Yalçın:

  • Giriş Tarihi: 2.4.2015 23:58 Güncelleme Tarihi: 3.4.2015 00:40

Eğitim Bir Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, “Türkiye’de karma eğitim pedagojik eksende tartışılmıyor, ideolojik eksende tartışılıyor. Karma eğitim Türkiye’de bir rejim meselesi gibi algılanıyor” dedi.
Enderun Özgün Eğitimciler Derneği, periyodik olarak düzenlediği ‘Eğitime Adanmış Hayatlar’ konferansı kapsamında Eyüp’te bulunan Bahariye Mevlevihane’sinde Eğitim Bir Sen Genel Başkanı Ali Yalçın’ı konuşmacı olarak ağırladı. Enderun Özgün Eğitim Derneği Başkanı Hasan Uyar’ın ev sahipliğinde gerçekleşen programa çok sayıda eğitimci katıldı. Kuran- Kerim tilavetiyle başlayan programın açılış konuşmasını Enderun Özgün Eğitimciler Derneği Başkanı Hasan Uyar yaptı.
Enderun Özgün Eğitimciler Derneği’nin amacına değinen Başkan Uyar, “Derneği’nin Enderun Özgün Eğitimciler Derneği olarak düşünce felsefemizin temelini kadim geleneğimizdeki eğitim tecrübesini, eğitim birikimini önemsiyoruz ve bu gelenekten beslenerek bugünün problemlerine, sorunlarına ve yarın oluşacak olan gerek kendi coğrafyamızda gerekse de ümmet coğrafyasında ve insanlık ailesindeki çağdaş problemleri ve sorunları da özgün yaklaşımlarla özgün proje ve yaklaşımlarla çözüm arama noktasında bir yol haritamızın olduğunu, bu niyet çerçevesinde adımlar atmak istediğimizi paylaşmak istiyorum” dedi.
Hasan Uyar’ın konuşması sonrasında söz alan Eğitim Bir Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, Türkiye’deki karma eğitim ve karma eğitim üzerine yapılan tartışmalar üzerine konuştu. Türkiye’de karma eğitim tartışmalarını mayınlı bölge olarak nitelendiren Yalçın, “Bugün burada Milli Eğitim Şurası’nda konuşmakta zorlandığımız konuşturulmamak üzere engellendiğimiz Türkiye’nin mayınlı alanlarından birisi olarak gördüğümüz karma eğitimi hiçbir engel olmadan dilediğimiz gibi konuşacak dilediğimiz gibi üzerinde yorum yapabileceğiz. Bize bu fırsatı veren Enderun Özgün Eğitimciler Derneğimize ve yöneticilerine teşekkür ediyorum. Sendika olarak karma eğitim üzerine yoğunlaştığımız tarih 2012’nin Ocak, Şubat, Mart aylarında çıkardığımız 22. Sayımız olan Eğitime Bakış Dergimizin karma eğitim sayısı esnasında bu konuya odaklandığımızda ne kadar çetrefilli bir alana ve ne kadar mayınlı bölge olarak bilinen bir alana adım attığımızı fark ettik” diye konuştu.
Türkiye’de karma eğitim tartışmalarının ideolojik olduğunu kaydeden Ali Yalçın, “Bu konunun neden bu kadar üzerine titretiliyor bu konunun. Çünkü Türkiye’de karma eğitim pedagojik eksende tartışılmıyor, ideolojik eksende tartışılıyor. Karma eğitim Türkiye’de bir rejim meselesi gibi algılanıyor. Türkiye’ye girişi de aynı bu çerçevede bu konunun. Siyasal iktidarların tutumuna, durumuna göre değişen bir düzenlemeden ziyade bu konuda temel hak ve özgürlükler çerçevesinde bakıp velilerin kendi çocuklarını tek cinsiyetli okullara gönderip gönderememe anlamında devletin bir dayatma uygulamak yerine onlara seçimlik hak vermesi açısından biz bu konuya yaklaşıyor ve karma eğitime karşı olmadığımızı karma eğitimin dayatılmasına karşı olduğumuzu her fırsatta ifade ediyoruz” açıklamasında bulundu.