2012'de e-ticaret sektörünün en önemli oyuncuları arasında yer alma hedefiyle yola çıkan Kliksa, çalışan sayısını iki yılda üç kat artırdı. Bugün 100 çalışanı olan şirket, yıl sonunda bu sayıyı 200'e çıkarmayı hedefliyor. Çalışanların yüzde 90'ının 'Y' kuşağından oluşan Kliksa'nın Genel Müdürü Nevgül Bilsel Safkan ile şirketin hedeflerini ve insan kaynakları politikalarını konuştuk.
Kliksa çok kısa süre önce kurulan bir şirket. İki yılda neler yaptınız? Hedefleriniz...
Kliksa, Sabancı Topluluğu'nun en genç şirketi... Sadece kurum yaşı itibarıyla değil, tüm ekibiyle de... Geçen yıl 80 kişiydik. Bugün yaklaşık 100 kişilik bir kadromuz var. Bunun yüzde 90'ı 'Y' kuşağından oluşuyor. Yılsonunda 200'e çıkarmayı planlıyoruz.
'Y' kuşağı şirket İK literatürüne farklı bir dil kattı. Bu kuşakla verimli çalışabilmek için siz nasıl bir dil geliştirdiniz?
Bu grup sosyal medyada çok aktif. Zamanının belli bir bölümünü internette geçiriyor. Biz de onlarla daha hızlı ve kolay iletişim kurabilmek için çeşitli dijital gelişim fırsatları hazırladık. Örneğin kişisel ve yönetsel gelişim videolarını izleyip her türlü akıllı cihazla çektikleri videoları şirket içinde paylaşabildikleri "Tube" platformu kurduk. Ayrıca sosyal medya özellikleriyle dizayn edilen ve öğrenmeyi destekleyen "SosyaLİG" platformumuz var. 350'nin üzerinde e-eğitime erişim, 900'ün üzerinde kitap ve derginin yer aldığı, dijital ortamda da talep edilebilen "Kütüphane", eğitim oyunları, e-dergiler ve daha birçok kaynak sunuyoruz.
KOÇLUK YÖNETİMİN PARÇASI
Bu kuşakla yöneticiler arasındaki iletişimi nasıl sağlıyorsunuz?
Son yıllarda trend halini alan koçluk uygulamalarını Kliksa ekibi için de hayata geçirmeye başladık. Yöneticilerimiz "Pozitif Değişim: Koç Gibi Lider" eğitimleriyle koçluğu yönetim becerilerinin bir parçası haline getirdi. Yine koçluk becerilerini geliştirici "Takım Koçluğu" gibi çeşitli uygulamalarımız var. Ayrıca haziranda deneyimli yöneticilerin tecrübelerini potansiyel adaylarla paylaşarak kurum kültürünü güçlendirdiği mentorluk uygulamasına başlayacağız.
KULAĞIMIZ ÇALIŞANLARIMIZDA
Yaklaşık iki yıllık bir şirketiz. 30 kişiyle kurulduğumuz kadromuz 100'e çıktı. Bizimle başlayan arkadaşlarımızla hala devam ediyoruz. Bu da bize aslında memnuniyetin yüksek olduğunun bir göstergesi. Çünkü hepsini dinliyoruz. Örneğin işe yeni başlayanların üst yönetimle bir araya geldiği sohbet toplantıları düzenliyoruz. İkinci ayını dolduran çalışanlarımızın görüş ve önerilerini almak, memnuniyet durumlarını öğrenmek amacıyla toplantılar yapıyoruz.