X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 2014'ün yıldızı satış ve pazarlama
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

2014'ün yıldızı satış ve pazarlama

  • Giriş Tarihi: 10.8.2014

Bir dönem iş arayanların burun kıvırdığı satış ve pazarlama, 2014'ün ilk yarısında en çok başvurulan pozisyon oldu. İşsiz kalmak istemeyenler satış ve pazarlamaya başvuru yağdırdı. Bir dönemin yıldız sektörü çağrı merkezleri ise düşüşe geçti

İş arayanların en son çare olarak başvurdukları ve iş görüşmelerine bile isteksiz olarak gittikleri satış ve pazarlama pozisyonu 2014'ün gözdesi oldu. En çok eleman arayan kategori olarak göze çarpan satış ve pazarlama pozisyonuna işsiz kalmaktan bıkan ve inadını kıranlar başvuru yağdırdı. Secretcv verilerine göre geçen yıl en çok başvurulan sektörler arasında yüzde 20 ile ikinci sıraya yükselen 'Satış Temsilciliği' bu yıl yüzde 33 ile ilk sıraya yükseldi. 'Pazarlama Sorumlusu' pozisyonu ise geçen yıl yüzde 9 ile 9'uncu sırada yer alırken bu yıl yüzde 19 ile 2'nci sıraya çıktı. Satış danışmanı ve müşteri ilişkileri yetkilisi 2013'ün ilk 6 ayında listede yer almazken bu yıl sırasıyla yüzde 11 ve yüzde 10'luk payla listeye girdiler. Geçtiğimiz yıl yüzde 9 ile listeye son sıradan giren inşaat mühendisliği bu yıl listeden çıkarken, bilgisayar mühendisliği yüzde 10 ile 8'inci sırada yer aldı.

PERAKENDE VE GIDA LOKOMOTİF
Mağazacılık/Perakende ve Gıda sektörleri geçtiğimiz yıla göre tüm ilanlar içindeki oranlarını artırarak yine ilk iki sırada yer aldı. Mağazacılık ve perakendeciliğin geçtiğimiz yıla göre tüm başvurular içindeki oranı yüzde 27'den yüzde 29'a yükseldi ve sektör ilk sıradaki yerini korudu. Tekstil sektörü için yapılan başvuruların oranı ise yüzde 7'den yüzde 9'a çıktı. Eğitim sektörü geçtiğimiz yılın ilk 6 ayında en çok başvuru yapılan ilk 10 sektör içinde yer almazken, bu yıl yüzde 4 ile 6'ıncı sırada yer aldı. Secretcv.com Genel Müdürü Okan Tütüncü, "Kimi zaman geçici değişiklikler olsa da, verilen ilanlarda perakende, gıda ve tekstil sektörleri zirveyi bırakmıyor. Türkiye'de yaklaşık 5 yıldır bu 3 sektörün istihdam alanında lokomotif sektör olduğunu söyleyebiliriz" dedi.

ÇAĞRI MERKEZLERİ LİSTEYE GİREMEDİ
2014'te başvuruların en çok düştüğü sektör ise çağrı merkezi oldu. Çağrı merkezi geçtiğimiz yıl yüzde 4 ile en çok başvurulan 6'ncı sektör iken bu yıl listeye giremedi. Tütüncü, "Adaylar ın bu sektöre yönelik ilgisi çağrı merkezi çalışanlarının iş yükünün ağır ve çalışma şartlarının zor oluşu nedeniyle düşüyor. Vardiyalı çalışma saatleri ve hafta sonu mesailerinin olması sebebiyle de taleplerde düşüş görülüyor" dedi. Turizm ve Çağrı Merkezi sektörü bu yıl ilk 10'un içinde yer almazken, elektrik ve elektronik ile otomotiv son iki sıradan ilk 10'a girdi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.