Verimli ve yüksek performansla çalışan şirketlerin arkasında işini seven ve çalışkan elemanlar var. Ancak bu kalifiye elemanları elinde tutmak isteyen şirketlerin 'yüksek ücret' kozu çoktan tarih oldu. Towers Watson'ın, 'Türkiye'de Çalışanları Motive Eden Faktörler' araştırmasına göre 'Şirketten ayrılma kararınızın en önemli faktörleri' sorusuna verilen cevapların ilk sırasında 2012'de baz ücret yer alırken bu yıl zengin iş içeriği birinci sıraya yükseldi. Baz ücret bu yıl dördüncü sıraya gerilerken kariyer gelişimi ve emeklilik yan haklar ise çalışanlar için ilk üçte yer aldı. Towers Watson Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) Ödül, Yetenek ve İK İletişim Danışmanlık Hizmetleri Direktörü Chantal Free, çalışanları elde tutmak için baz ücretin bir gerileme yaşadığını, çalışanlar için geleceğe yönelik planlama ve beklentilerin öne çıktığını söyledi. "Çalışanlar artık mevcut dönemden çok geleceği düşünüyorlar. Bunun yanında kariyerde ilerleme ve kendilerini gösterebilme imkânlarının sunulması büyük önem taşıyor" dedi. Emeklilik yan hakları konusunun baz ücretin yerini aldığını dile getiren Free, "Emeklilik yan haklar kriteri Türkiye'de BES fonlarının önem kazanmasıyla yükseliş gösterdiği söylenebilir" dedi.
KADIN 'KARİYER' DİYOR
Türkiye'de kadın çalışanların kariyer gelişimini erkeklere göre daha ön planda tuttuğunu ifade eden Free, "Kadınlar şirket seçimi yaparken erkeklerden farklı olarak kariyer gelişimine, yöneticilere duyulan güvene ve kurumun imajına dahan çok önem veriyorlar" dedi. Free, erkeklerin ise baz ücret, emeklilik yan hakları ve fiziksel çalışma ortamını ön planda tuttuklarını dile getirdi.
TÜRKİYE'DE ÇALIŞANLAR KARİYER ODAKLI
Araştırmaya
göre Türkiye'de çalışanlar iş güvenirliğini ön planda tutarken bu faktör dünyanın gelişmiş ülkelerinde alt sıralarda konumlanıyor. Türkiye ve dünya kıyaslamasında ise Türkiye'deki çalışanlar daha kariyer odaklı. Bu nedenle çalışanların güvenini kazanıp şirketin çatısı altına çekmek noktasında kurumsal kimlik, imaj ve repütasyon kritik önem taşıyor.