X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Firmaların gözü sosyal medyada
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Firmaların gözü sosyal medyada

  • Giriş Tarihi: 31.8.2014

Unilever İK'dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Steven Gross: "Şirketler işe alacakları adaylarını Linkedin ve Facebook'ta gözlemliyor. Buradaki mesajlara dikkat edin."

Unilever Türkiye ile Chapman Consulting Group işbirliğinde Türkiye'de ilk defa düzenlenen "Global İnsan Kaynakları Liderleri Zirvesi"ne sosyal medya damga vurdu. 30'un üzerinde İnsan Kaynakları (İK) liderinin katıldığı toplantı Y kuşağı ve bu kuşağın bağımlı olduğu sosyal medyadan nasıl verimli bir şekilde yararlanılabileceği konuşuldu. Unilever Türkiye, Rusya, Orta Doğu, Kuzey Afrika, Orta Asya ve Kafkasya'dan Sorumlu İnsan Kaynakları Başkan Yardımcısı Steven Gross ile hem zirveyi hem de Y kuşağı ile birlikte değişen trendleri konuştuk. Unilever de dahil olmak üzere firmaların İK stratejilerinde dijital medyanın önemli ölçüde yer almaya başladığını dile getiren Gross, özellikle Facebook ve Linkedin'in eleman bulmak ve firmaya girmeye aday olan kişilerin yetkinliklerini, yeteneklerini, ilgi alanlarını ve dünya görüşlerini takip etmek açısından sosyal medyanın çok sık kullanıldığını söyledi.

HER MECRANIN KİTLESİ VAR
"Facebook'ta barbekü Linkedin'de kokteyl ve parti konuşanlar var" diyen Gross, işveren markası olan ve bu özelliğini korumak isteyen firmaların kendi haklarında kişilerin markayla ilgili ne düşündüklerine dair geri besleme için de sosyal medyayı kullandığını söyledi. Adayların teknolojik gelişmeleri yakından takip etmesi, ayak uydurması ve benimsemesinin Unilever için önemli bir kriter olduğunun altını çizen Gross, "Dijital mecralar, markalar ve İK için olmazsa olmaz. Tüketicilerimize anında ulaşmaktan e-ticarete ve dijital pazarlamaya kadar iletişimde çok önemli bir işlevi yerine getirmesiyle birlikte bu mecraları iyi kullanabilen adayların yeni dünyaya daha kolay adapte olabileceklerini düşünüyoruz" diye konuştu. Facebook UnileverCareers, Twitter @careersUL, Instagram UnileverCareersTR, Linked'in gibi dijital kariyer platformlarını aktif olarak kullanarak adaylar ile iletişim kurduklarını kaydeden Gross, "Linkedin üzerinde 1.5 milyonu aşkın takipçimiz var. Linkedin'de 2013 yılında çalışanlar tarafından dünya çapında en çok tercih edilen şirket seçildik. Yine bu yıl "En Çok Tercih Edilen Şirket" ve "Türkiye'de Lider Yetiştirmede Bir Numaralı Şirket" seçildik" diye konuştu.

NE PAYLAŞTIĞINIZA DİKKAT!
Stephen Gross, iş arayan kişilerin Facebook üzerinden ne paylaştığına dikkat etmesi gerektiğini söyledi. İki mecraya da kişilerin yetkinliklerini ve sosyal çalışmalarını ekleyip görülebilir bir hale getirmeleri gerektiğinin altını çizen Gross, "Şirketler için tecrübenizin yanında nasıl biri olduğunuz da çok önemli. Sosyal mecralar bu yüzden işverene büyük bir fırsat sağladı. Firmalar işe alacakları insanların kim olduğunu öğrenebilme lüksünü sonuna kadar kullanıyorlar" diye konuştu.

ÜÇ FARKLI KUŞAĞI YÖNETİYORUZ
"Türkiye'de , 5 binin üzerinde çalışanımız var. Bin 500'den fazla çalışanımız Y kuşağı ve bu, organizasyonumuzun ortalama yüzde 25'ine denk geliyor. Y kuşağı nüfusumuz giderek artıyor ve gelecekte Z kuşağını da kapsayacak" diyen Gross şunları söyledi: "Y kuşağı olarak adlandırılan, 1980-1999 arası doğan jenerasyon önceki nesillere göre çok farklı. Türkiye'nin yönetici ve lider adaylarını içerisinde bulunduran bu grubu çok iyi analiz etmek gerekiyor. Bugün Y Kuşağının ihtiyaçlarını önemseyen ve o kişilere gerekli yatırımı yapabilen şirketler, geleceğin kazananı olacaklar."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.