İşe
alınan kişiyi doğru iş pozisyonunda konumlandırmak bir şirketi başarıya götüren en önemli kriterlerin başında geliyor. Fakat şirketler yoğun iş organizasyonları içerisinde her zaman doğru seçimleri yapamayabiliyor, bu da beraberinde mutsuz çalışanları ve dolayısıyla düşük iş kalitesini beraberinde getiriyor. Bu açıktan yola çıkan Turkcell Global Bilgi'nin İK Genel Müdür Yardımcısı Dilara Oğur, devreye soktukları İK Hizmet Merkezi ile şirketlerin kişi başı insan kaynakları (İK) maliyetini düşürdüklerini dile getirdi. Merkez üzerinden firmalara işe alım operasyonlarına destek sağladıklarını ve hizmet verdikleri şirketin kendi aday havuzunu kullandıklarını belirten Oğur, "İstihdam yaratma amacımız yok. Özellikle perakende sektöründe önemli katma değer yaratıyor, başarılı iyileştirmeler sağlıyoruz" dedi.
ZAMANDAN KAZANDIK
Firmanın hizmet verdiği hazırgiyim firması Inditex'in İK Direktörü İpek Ötügen ise 1 ayda 720 dakikanın sadece görüşme yapılması için kullanıldığını ifade etti. Yeni sistemle birlikte adayların merkez ofiste 2 görüşme gerçekleştirip, sadece son görüşmelerini mağazada yaptıklarını dile getiren Ötügen, "Bu noktada mağaza; adayla tek bir görüşme gerçekleştirmiş oluyor ve mağaza müdürlerimiz; mağaza organizasyonlarına daha fazla zaman ayırabiliyor" diye konuştu.
Turkcell Global Bilgi; Turkcell, Turkcell Teknoloji, Turkcell Superonline, Global Tower, Turkcell Satış Dağıtım A.Ş., Fizzy ve Inditex olmak üzere toplam 7 şirkete "İnsan Kaynakları Hizmet Merkezi"yle hizmet veriyor.