X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Mobil olmayan şirketin şansı yok!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Mobil olmayan şirketin şansı yok!

  • Giriş Tarihi: 23.11.2014
Mobil olmayan şirketin şansı yok!
Mobil olmayan şirketin şansı yok!

Milenyum jenerasyonu artık akıllı cihazlar üzerinden iş arıyor. Mobil olmayı reddeden ise geride kalma riskiyle karşı karşıya

Milenyum jenerasyonu için mobil olmak hayatın bir parçası. Gelecek on yıllarda şirketleri yönetecek nesil olarak görülen bu mobil çalışanları bulmak için çalışan kurumsal yetenek avcıları da dolayısıyla mobil işe alım çözümleri geliştirip bu konuya odaklanıyorlar. Bulut tabanlı teknoloji çözümleri sunan Jibe'in 'Yetenek Edinme' araştırmasına göre şirketler mobil jenerasyona uyum sağlamakta ciddi zorluk yaşıyorlar. Ancak bu durum risk taşıyor. Eğer hızlı olmaz ve hızlıca bu sürece adapte olamazlarsa milenyum jenerasyonu için eskimiş olacaklar.

AKILLI CİHAZLARLA İŞ ARIYORLAR
1000 iş arayan ve 300 İK profesyoneliyle yapılan araştırma beklentiler ve gerçekler arasındaki bağlantısızlığı da gözler önüne serdi. İş arayanların yüzde 80'i akıllı telefonları üzerinden iş arıyor. İş ararken herhangi bir mobil cihazı kullandığını belirtenlerin oranı ise yüzde 54. Bunun yanında işe alımları kendileri yapan firmaların yüzde 36'sı adayların başvuru sürecinin mobil olarak etkin hale getirilmediğini söylüyor. Şirketinde 500 ve üzeri çalışan bulunan şirketlerin yüzde 26'sı ise mobil ortamı aktif hale getirmek için herhangi bir şey yapmadıklarını belirtiyor.

ZİNCİRLEME ETKİ ALANI
Milenyumun iş dünyası adayları iş hayatına girerken şirketler mobil uygulamaları reddedip yetenekli kişilerin dikkatini çekmek için masaüstü uygulamalara yaslandığı sürece onlara yabancılaşma riskini de beraberlerinde taşıyorlar. Bu etki sadece sadece işe alınacak adaylar ve çalışanlar için değil potansiyel müşteriler ve şirketin kâr hanesini de ilgilendiriyor. Mobil çözümlere yatırım yapmak yetenekli kişileri bulmanın yanı sıra kaynak ve işe alım harcamaları, markalaşma ve pazarlama çalışmaları ile sosyal sorumluluk projeleri hedeflerini ciddi anlamda etkiliyor. Şirketlerde bunun öneminin farkına varan İK departmanları ve işe alım uzmanlarının yüzde 76'sı mobil alanda aktif hale gelme konusunu çözülmesi gereken en önemli konu olarak görüyor.

IT MALİYETİ SÜRECİ YAVAŞLATIYOR
Araştırmada öne çıkan sonuçlardan biri de pek çok firmanın mobil olarak etkin hale gelme konusunu öncelikli hale getirme noktasında direnmesi. İK profesyonellerinin yüzde 43'ü IT konusunun yüksek maliyeti nedeniyle bütçeye baskı yaptığını dolayısıyla mobil olma sürecinin aksadığını belirtiyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.