İşe alım ve insan kaynakları şirketi Randstad, Workmonitor 2015 ikinci çeyrek verilerini açıkladı. Ankete katılanların yüzde 57'si, işverenlerinin kendilerinden normal iş saatleri dışında da ulaşılabilir olmalarını beklediklerini belirtiyor. Bu rakam 2010'da yüzde 40 oranındaydı. Ayrıca katılımcıların yüzde 47'si tatildeyken de ulaşılabilir olmalarının beklendiğini söylüyor.
TÜRKİYE ORTALAMANIN ÜSTÜNDE
Her iki durumda da Türkiye, Çin, Hindistan ve Hong Kong küresel ortalamanın oldukça üzerinde. Örneğin bu rakam Türkiye'de yüzde 79'a kadar çıkıyor. Kuzey ülkeleriyle Batı Avrupa'da ise işverenlerin daha az talepkâr oldukları dikkat çekiyor. Profesyonellikle özel hayatın etkileşiminin diğer göstergesi de iş saatlerinde özel işlere vakit ayırmak. Katılımcıların yüzde 64'ü bazen iş saatlerinde özel işlerini hallettiklerini söylüyor. 2010 yılı araştırmasında yüzde 40 olan bu oranda önemli bir artış olduğu görülüyor. Tüm dünyadaki çalışanlar içinde son altı ay içinde gerçekten işlerini değiştirenlerin oranı geçen çeyrek rakamına göre 2 puan arttı ve yüzde 24'e ulaştı. Türkiye, Hong Kong ve Slovakya'da da iş değişikliği azaldı. Türkiye iş memnuniyetinin arttığı ülkeler arasına da girmeyi başardı.
ÇALIŞANLAR DA İZİNLİ GÜNLERİNDE BİLGİSAYARI ELİNDEN DÜŞÜRMÜYOR
Ankete göre Türkiye'de çalışanların yüzde 79'u işverenlerin mesai saatleri içinde nerede olurlarsa olsunlar hazır olmalarını beklediğini belirtiyor. Patronların e-mail ve telefona cevap vermesini beklediklerini söyleyenlerin oranı ise yüzde 71. Çalışanların yüzde 67'si işverenin özel zamanlarda bile işle ilgili konularda kendilerine ulaşmak istediklerini vurguluyor. Yüzde 49 işverenin tatil zamanlarında bile işle ilgili bir konuda patronun kendilerini aradığını, 50'si ise işle ilgili e-mail ve telefonlara cevap verilmesini beklediklerini belirtiyor. Çalışanların tatilde olduklarında işle ilgilenmemesine izin veren ülkeler arasında Türkiye yüzde 55 ile son sırada. Yüzde 73'lük kesim ise işle ilgili telefon ve e-mailleri mesai saatleri dışında da cevapladıklarını belirtmiş.