Sektör büyüklüğü 3.6 milyar liraya ulaşan ve yaklaşık 83 bin kişiyi istihdam eden çağrı merkezleri eleman sıkıntısıyla boğuşuyor. Yüzde 28.6'sını telekomünikasyon, yüzde 21.5'ini finans, yüzde 10.7'sini ise kamu sektörünün aldığı çağrı merkezlerinin en büyük sorunu eleman eksikliği. Nitelikli, üniversite mezunu ve yabancı dil bilen eleman bulmakta sıkıntı çektiklerini dile getiren Çağrı Merkezleri Derneği Başkanı Metin Tarakçı, sırf bu yüzden Apple, Amazon, e-Bay gibi birçok yabancı yatırımı kaçırdıklarını dile getiriyor.
MESLEK OLARAK GÖRMÜYORLAR
Ancak Tarakçı'nın ortaya koyduğu bu sorunun nedenlerinin başında düşük maaşlar geliyor. Bir çağrı merkezi elemanı 1000- 2500 lira arasında ücret alıyor. Yabancı dil bilen, üniversite mezunu bir kişi için bu rakamlar cazip değil. Tarakçı, "Teknoloji yatırımı, kira, servis, yemek derken maliyetimiz ciddi rakamlara ulaşıyor. Rakamı yükseltmek yeterli olmuyor çünkü bu işi meslek olarak görmüyorlar" diyor.