Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Dijital doğanlar için 130 milyon liralık yatırım

Giriş Tarihi: 24.4.2016
Dijital doğanlar için 130 milyon liralık yatırım

Vodafone, ses kullanımı ortalamanın 2 katı, SMS kullanımı ise 6 katı üstünde gerçekleşen 26 yaş altı kitle için yatırımını artırdı. Şirket bugüne kadar 130 milyon lirayı gözden çıkardı

Müşteri kitlesini dijital doğanlar ve dijital olanlar diye ikiye ayıran Vodafone, dijital doğanlar olarak nitelediği 26 yaş ve altındaki kitlesi için yaptığı yatırımı artırmaya hazırlanıyor. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Buruk "Dijital doğanların telefonda ses kullanımı (konuşmalar) ortalamanın 2 kat, SMS kullanımı 6 kat, data kullanımı 4 kat üstünde. Bu gençlerin yüzde 75'i telefonlarıyla en az günde bir kere fotoğraf çekip paylaşıyor. Yüzde 60'ı yatağa yatmadan mesajlarını kontrol ediyor. Mobil harcamalar gençlerin harçlıklarından yüzde 12 pay alıyor" dedi. Buruk, pazartesi günü en düşük seviyede başlayan dijital kullanım oranlarının haftasonuna doğru yükselen bir grafik çizdiğini söyledi. Gençlere aynı fiyata daha fazla içerik oluşturduklarını dile getiren Buruk, "Sinema biletleri gibi yan faydalar dediğimiz fırsatlar sağlıyoruz. Yan faydalar için 5 yılda 50 milyon liralık yatırım yapmışız. Yarışmalar, koçluk hizmetleri, konserlerinin dijital ortamda yayımlanması vs. gibi uygulamalarla sadece müziğe 80 milyon lira harcamışız" diye konuştu.

HER YIL 5 MİLYON LİRALIK DESTEK
2014'ün kasım ayından beri süren 'Fikir Çarkı' programı ile de dijital girişimcilere destek olduklarını dile getiren Buruk, bu işe her yıl 5 milyon lira yatırım yaptıklarını, 26 projeye de destek verdiklerini söyledi. "Girişimci gençlerin şirket kurması ve büyümelerine katkı sağlıyoruz" diyen Buruk, şirketleri kurup büyütüp mal ve hizmet alışverişi yapan sürdürülebilir organizasyonlar haline getirdiklerini ifade etti. Buruk, "3 girişimciye Londra'da ofis açtık. Bir başkası Cannes'da start up ödülü aldı" dedi.

YARIŞMAYI KAZANAN OKULA MÜZİK ODASI PİYANGOSU
Frezone markası altında destekledikleri Liselerarası Yarışması'na 2011'den beri destek verdiklerini belirten Ender Buruk, 6 yılda başvuru sayısının 134 okuldan 431'e çıktığını söyledi. 2014'te dijital kanallardan yarışma finalini yayımlayıp 3 milyon, geçen yıl da 11 kanaldan yayın yapıp 4 milyon kişiye ulaştıklarını vurgulayan Buruk, yarışmanın önceki yıllarında kazanan Ağrı ve Gaziantep'teki okullarda müzik odaları kurduklarını söyledi. Buruk şunları söyledi: "80-100 metrekare arasındaki odalarda bir orkestradaki çalgılar, akustik bir ortam, kayıt ve mix aletleri oluyor. Özkan Uğur, Turan Yükseler gibi isimlerden dijital ortamda koçluk almalarını sağlıyoruz."
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Dijital doğanlar için 130 milyon liralık yatırım
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz