X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Risk almanın önüne aile engeli
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Risk almanın önüne aile engeli

  • Giriş Tarihi: 7.8.2016
Risk almanın önüne aile engeli
Risk almanın önüne aile engeli

Yapılan araştırmaya göre özellikle Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi olarak bilinen EMEA’da gelecek kuşak liderleri risk almak istiyor ancak aile kültürü ve karakteri risk almanın önüne geçiyor

Ocak-Nisan 2016 tarihleri arasında, Deloitte'un 'nin de aralarında bulunduğu EMEA bölgesindeki 19 ülkeden 92 katılımcıyla gerçekleştirdiği araştırmaya göre, ailenin kendine has karakterini korumak ve kuşaklar arası aktarımını sağlamak, aile değerlerini ayakta ve canlı tutmak temel unsurlar olarak öne çıkmaya devam ediyor.

AİLEYİ İKNA EDEMİYORLAR
Araştırmaya katılanların yüzde 76'sı, yenilikçiliği ilk üç öncelikten biri olarak görüyor. Ancak yeni nesil liderler, yenilikçiliğin faydaları konusunda aile üyelerini ikna etmede zorlanabiliyorlar. Aile üyelerinin yüzde 60'ı yenilikçiliğin farkında ancak sadece yüzde 40'ı yenilikçilikten kaynaklanabilecek riskleri almaya istekli olduğunu belirtiyor. Yeni nesil liderlerin yüzde 55'i, şirketlerinin rakiplerinden daha hızlı yenilik yaptığını, yüzde 51'i ise daha agresif bir risk yönetimi yaklaşımı planladıklarını ancak bunu kontrollü bir şekilde yapmak istediklerini ifade ediyor. Deloitte Kurumsal Risk Hizmetleri Direktörü Itır Soğancılar Gülüm, "Süregelen ekonomik küreselleşme aile şirketlerini etkiliyor. Pek çok aile şirketi farklı ve yeni pazarlara açılmayı ya da hizmet ve ürün gamlarını genişletmeyi planlıyor. Görevi devralacak gelecek kuşak liderlerinin yüzde 80'i, aile değerlerine sahip çıkmak koşuluyla, aile-çocuk ilişkisi yerine kendilerini yetişkin konumuna koyarak, farklı bir liderlik yolu izlemeyi düşünüyor" şeklinde konuştu.

AİLE KARAKTERİNİ KORUMAK ÖNEMLİ
'de kurulan ve faaliyetlerine devam eden şirketlerin yaklaşık yüzde 90'ının aile şirketi olması ve ulusal gelirin yaklaşık yüzde 90'ının yine aile işletmelerinden gelmesi nedeniyle Türkiye ekonomisi için oldukça kritik bir rol oynuyor. Araştırma sonuçlarıyla paralel olarak, Türkiye'deki aile şirketlerinin gelecek kuşak liderleri, şirketlerin aile karakterini korumayı önemli bulmakla birlikte; yenilikleri daha yakından takip ediyor, kurumsallaşmaya ve profesyonelleşmeye daha çok önem vererek şirketlerin sürdürülebilirliklerine katkıda bulunmayı hedefliyor.