ARKADAŞINA GÖNDER Oynatmaya az kaldı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Oynatmaya az kaldı

Oynatmaya az kaldı
Oynatmaya az kaldı

Çalışanlar üzerinde yapılan araştırmalar yerinin akıl sağlığını bozduğunu bunun için İK yetkililerinin akıl sağlığından da sorumlu olması gerektiğini ortaya koydu

Hayatının büyük bir bölümünü yerinde geçirenler için ofisteki huzur, çalışanla yönetici arasındaki negatif ilişkiler, adaletsizlik, baskı çalışanların hem ruh hem de akıl sağlığını olumsuz yönde etkiliyor. The MinterEllison firmasının 229 kurumda yaptığı araştırmaya göre çalışanların yüzde 94'ü İK departmanlarının akıl sağlığı konusunda da sorumlu olduğunu ve bunu doğru yönetmesi gerektiğini belirtiyor. Katılımcıların yüzde 44'ü intiharların çalışma ortamı ile ydan ilişkili olduğunu belirtiyor. Katılımcıların üçte biri ise sırf ofiste yaşanan sıkıntılar nedeniyle son 1 yılda çalışanların ciddi akıl sağlığı sorunlarıyla karşı karşıya kaldığını söylüyor. Rapora göre İK profesyonellerinin çalışanların mevcut durumları ile ilgili takipte olup yüksek risk grubundakilerle ilgili harekete geçmesi gerektiğini belirtiyor. Rapora göre İK profesyonellerinin çalışanların mental sıkıntısı ile ilgili farkında olma ve bu sıkıntının neden kaynaklandığını anlama ile ilgili eğitim almaları gerekiyor. Bu iş sadece İK ile bitmiyor. Kendine bağlı çalışanlar olan yöneticilerin de bu eğitimlerden geçmesi çok önemli.

ŞİRKETLERİN POLİTİKASI YOK
Bu da yönetim modellerinin değişmesi ve akıl sağlığı yönetimi ile ilgili yasal konuların tam olarak anlaşılması ile çözülebilecek bir konu. Araştırmaya göre kurumların psikolojik sorun ya da akıl sağlığı konusunda herhangi bir politikası olmadığını da ortaya koydu. Kurumların üçte ikisi psikolojik sorunların kendi organizasyonlarını nasıl etkilediğini ölçmüyor. Kurumların yüzde 74'ü bu tip sağlık sorunlarıyla ilgili herhangi bir prosedürleri olmadığını belirtiyor. Yüzde 42'si bu konuda etkin olmaya çalıştıklarını belirtirken yüzde 36'sı emin olmadıklarını belirtmiş.

İFŞA EDİLMESİN
Yapılan araştırmada çalışanlardan biri şunları anlatıyor: "Psikolojik sorunları olan çalışanların en azından haftada bir gün işyerinde eğitimli bir psikolog ile görüşebilmesi sağlanırsa çok iyi olur. Tabii yapılan görüşmelerin İK ya da çalışanın yöneticisiyle paylaşılmaması şartıyla." Kurumların bu konuda bir politikaya sahip olmaları işin sadece ilk adımı. Bu konuda şirketlerin yatırım yapmadığı çok açık. Ve ortaya çıkan risk kurumları ciddi anlamda negatif etkiliyor. Tehlikenin boyutu büyük.

İŞARETLERİ FARK EDİN
* Akıl sağlığı bozukluğu ile ilgili sinyalleri farkedin
*Çalışanlarla bu konuda görüşmeler yapın
* Bu konuda yardım almak istemeyenleri belirleyin
* Ortamdan uzaklaşmak istediğinde buna izin verin

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.