X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Engellilerin Hayatını Kolaylaştıracak Sistem İlk Kez İzmir’de
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Engellilerin Hayatını Kolaylaştıracak Sistem İlk Kez ’de

  • Giriş Tarihi: 2.10.2015 11:58 Güncelleme Tarihi: 2.10.2015 12:27

Büyükşehir Belediyesi, Türkiye’deki kamu kurumları arasında görme ve işitme engellilere yönelik ilk Kapalı Alan Yönlendirme Sistemini İzmir’de hayata geçiriyor. Akıllı telefonlar üzerinden çalışan ve engellilere büyük kolaylık sağlayan uygulama, 1 Kasım’da hizmete başlayacak.
’Engelli Dostu Belediye’ unvanı taşıyan İzmir Büyükşehir Belediyesi, engellilere yönelik yeni bir projeye imza attı. İzmir Büyükşehir Belediyesinin katılımcı yönetim anlayışla, kentteki oda, sivil toplum kuruluşu ve üniversitelerin katılımıyla düzenlendiği çalıştay sonucunda ortaya çıkan proje, Türkiye’deki kamu kurumları arasında engellilere yönelik ilk Kapalı Alan Yönlendirme Sistemi olma özelliğini taşıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin İzmir Kalkınma Ajansı işbirliğinde hayata geçirdiği ’WizmirNET’ projesinin ikinci ayağı olan sistem, özellikle görme ve işitme engellilerin hayatını kolaylaştıracak. Akıllı telefonlar üzerinde çalışan sistem, ilk etapta büyükşehir belediyesinin hizmet binası ile Ahmet Adnan Saygun Sanat Merkezi (AASSM)’nde uygulamaya alınacak. Altyapı çalışmaları tamamlanan sistem, test aşamalarının ardından 1 Kasım 2015 tarihinde hizmete girecek.
SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR?
Proje, başlangıç aşamasında görme ve işitme engellilerin, sistemin kurulduğu bölgelerde istedikleri noktalara kolaylıkla ulaşımını sağlamak için düşünülse de, aslında tüm İzmirlilerin yararlanabileceği daha özellikli bir sistem olarak tasarlandı. Büyükşehir belediyesinin hizmet binası ile AASSM’ye yerleştirilen ve ’ibeacon’ adı verilen cihazlar yardımıyla çalışan sistem, bluetooth teknolojisini kullanıyor. İki binadaki tüm bölümlere 450’nin üzerinde ibeacon yerleştirildi. Akıllı telefonlar üzerinde çalışan uygulamaya özel kat planları ve birim odaları için harita oluşturuldu. Kullanıcılar, sistemden sesli ya da yazılı olarak nokta seçtikten sonra, uygulamanın içinde yer alan harita üzerinden yine sesli ve görüntülü yönlendirmeyle gidecekleri yere kolay bir şekilde ulaşabiliyor. İşitme engelliler, görsel uyarıları ve zemin haritasını görebiliyorken, görme engelliler de uygulamanın sesli yönlendirme kısmından yararlanıyor. Büyükşehir birimlerinin hizmetleri ile ilgili bilgiler de uygulama üzerinden kullanıcıya aktarılıyor. Uygulamanın içerisinde yer alan önemli özelliklerden biri de ’acil yardım butonu’. Doğrudan Hemşehri İletişim Merkeziyle bağlantılı olan butona basıldığında, kullanıcının yeri uygulamadan belirlenip hızlı bir şekilde ihtiyacına çözüm bulunuyor.