X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ramazan’da kilo almamak için ne yemeli?
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ramazan’da kilo almamak için ne yemeli?

  • Giriş Tarihi: 14.7.2014 16:51 Güncelleme Tarihi: 14.7.2014 16:54

Ramazan’da sağlıklı beslenmek ve kilo almamak için, bu 5 besini öğünlerinizden eksik etmemeye özen gösterin.

Ramazan ayı fiziksel ve ruhsal olarak arınıp, kendinizi iyi hissetmenizi sağlayan bir zaman dilimidir. Bu süreçte sevdiklerinize ve kendinize zaman ayırmayı, sağlıklı yaşamak için daha çok çabalamayı,açık havada yürüyüş yapmayı ve kitap okumayı unutmamalısınız.

Sağlıklı yaşamak, öncelikle yaptığınız besin seçimleri ile ilgilidir. Ramazan ayında da tükettiğiniz her besinin olumlu ya da olumsuz etkisini kendinize sormalısınız. Bu ayı kilo almadan geçirmek ve daha zinde ve formda kalmak için, sağlıklı bir beslenme programı uygulamalısınız.


Ekmek

Sahurda ve iftarda tercih edeceğiniz posa oranı yüksek ekmek çeşitleri, tokluk hissinizi artırır, aynı zamanda Ramazan döneminde sıklıkla yaşanılan konstipasyon (hazımsızlık) sorununuzun azalmasını sağlar. Günlük kalori ihtiyacınıza göre, sahurda ve iftarda posa oranı yüksek tam buğday, çavdar,çok tahıllı, ruşeymli ekmek veya köy ekmeği gibi ekmek çeşitlerinden seçerek sofranızda bulundurun. Ramazan ayının vazgeçilmezlerinden olan pide ise, kilo almamak için porsiyon ölçüsüne dikkat edilerek tüketilmelidir. Pidenin 1/ 8 dilimi 2 dilim ekmek yerine geçer.


Çorba

İftarda sıcak veya soğuk çorba içmek, hem vücudunuzun sıvı ihtiyacının karşılanmasını sağlar, hem de tokluk hissinizi artırır.Çorba, içeriğinde bulunan kuru baklagiller ve tahıl grubu (bulgur,mısır, pirinç, vb.) besinler ile kan şekerinizin yükselerek kolaylıkla dengelenmesini sağlar. 1 kâse (2 kepçe) çorba, 2 dilim ekmek yerine tüketilmelidir. Kilonuzu korumak ve sağlıklı yaşamak için, kremalı ve fazla un ile yağ içeren (Domates çorbası, kremalı mantar çorbası gibi) çorba çeşitlerini tercih etmemelisiniz.


Komposto

Komposto, sahurda ve iftarda tüketebileceğiniz ve tatlı yeme ihtiyacınızın azalmasını sağlayan posa oranı yüksek bir besindir. Yaz aylarında taze meyvelerişeker eklemeden 10-15 dakika kadar kaynatarak hazırlayacağınız komposto, vücudunuzun sıvı ihtiyacının karşılanmasını da sağlar. İftarda komposto suyuna 3-4 küp buz atıp, içecek olarak da rahatlıkla tüketebilirsiniz. 1 kâse komposto, 2 porsiyon meyve yerine tüketilmelidir.


Yoğurt

İçeriğindeki protein, yağ, vitamin ve mineraller ile ter ve idrar yoluyla kaybedilen elektrolit dengesinin sağlanmasına ve sağlıklı tansiyonun korunmasına yardımcı olur. İftarda yemeklerin yanında tüketeceğiniz 1 su bardağı az yağlı yoğurt, 1 kâse cacık veya 1 büyük bardak taze naneli ayran, tokluk hissinizi artıracakve sağlıklı beslenmenizi sağlayacaktır.


Sebze

Sebze grubu besinler,ister pişirerek ister salata olarak tüketin, sahur ve iftar sofralarınızın vazgeçilmez besinleri olmalıdır. Tokluk hissini artırmalarının yanı sıra, Ramazan'ın düzenine uyum sağlamanızı ve yorgunluk hissinizin azalmasını sağlar. Yemeklerinizin içinde mutlaka mevsime uygun sebze çeşitlerinin olmasına özen gösterin ve sahur ve iftar sofralarında renkli salatalar tüketmeye çalışın. Çiğ olarak tüketeceğiniz sebzelerin kalori değerleri düşük olacağı için, kilo almanıza neden olmayacaktır. Bu nedenle yağ eklemeden, istediğiniz porsiyon ölçüsünde sebze tercih edebilirsiniz.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.