X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Erken menopoza yol açan 4 hatalı alışkanlık
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Erken menopoza yol açan 4 hatalı alışkanlık

  • Giriş Tarihi: 10.11.2014 16:23
Erken menopoza yol açan 4 hatalı alışkanlık
Erken menopoza yol açan 4 hatalı alışkanlık

Ülkemizde kadınlar ortalama olarak 45-48 yaşında menopoza giriyor. Ancak hatalı alışkanlıklar erken menopoza davetiye çıkarıyor.

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Dr. Derya Uyan, erken menopozla sonuçlanabilen 4 hatalı alışkanlıkları anlattı:

DİKKAT! BU YAPTIĞINIZ HATALAR SİZİ ZAMANSIZ YAKALAYABİLİR

Sigara içmek: Sigara içen ve içmeyen kadınlar üzerinde yapılmış olan çalışmalar, sigara kullanan kadınların diğerlerine oranla daha erken menopoza girdiğini gösteriyor. 2 bin 500 kadını, 8 yıl takip eden bir çalışmaya göre; sigara içen kadınlar, menopoza 2 yıl erken giriyor.

Hatalı beslenmek: Vücuttaki yağ kitlesi belli bir kilonun altına inerse adet sekteye uğrayıp, kesiliyor. Zayıf olmak ve hızlı kilo vermek adetten kesilme sebebi. Yağlanma miktarı belli bir noktaya gelince kadın yeniden adet görme başlayabiliyor. Yağ kitle indeksi yüzde 12'nin altına inince hipotalamik amenore, yani adet görmeme meydana geliyor. Bu kadınların 3te 1'i de erken menopoza giriyor.

Stresli bir yaşam sürmek: Stres tek başına erken menopoz nedeni olmasa da, diğer etkenlerle bir araya gelerek erken menopozu tetikleyen önemli bir etken olarak görülüyor.

Hareketsiz bir yaşam sürmek: Hareketsiz yaşam ve sağlıksız beslenme sonucu ortaya çıkan obezitenin erken ergenliğe yol açtığı biliniyor. Erken ergenliğe giren bu kız çocukları erken menopoz sorunuyla da karşılaşıyor.

DİĞER NEDENLER NELER?

Aile öyküsü
Ameliyatla yumurtalıkların alınması
Otoimmun hastalıklar
Kanser tedavileri
Kromozom bozuklukları

ERKEN MENOPOZA KARŞI ÖNLEM ALIN

Dr. Derya Uyan, menopozu geciktirmek için alınması gereken önlemleri şöyle sıraladı:

Haftada en az 3 gün spor yapın.

Vücut kitle indeksinizi hesaplayın. Ne çok zayıf, ne de kilolu olun.

Sigara kullanmayın ve pasif içicilikten uzak durun.

Kalsiyumdan zengin beslenin. Günde 200 ml süt, yoğurt veya dondurma yiyin.

Balık, ceviz, taze fındık, kabak çekirdeği, brokoli, lahana, karnabahar, domates, biber, havuç, mürdüm eriği, nar, üzüm, çilek karpuz, işlenmemiş tahıl ve ürünleri gibi yüksek antioksidan besinler tüketin. Ayrıca yeşil çay ve taze greyfurt suyu gibi oksijen radikali emme kapasitesi yüksek olan içecekler tüketin.

Antioksidan ilaçlar alın. Örneğin Koenzim-Q 10, L-arginin veya Royal jelly takviyesi yapabilirsiniz.

Güneşlenerek D vitamini aktivasyonuna yardımcı olun.

Zararlı kimyasal maddelerden uzak durun.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.