X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Zayıflatan besinler
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Zayıflatan besinler

  • Giriş Tarihi: 2.12.2014 16:24
Zayıflatan besinler
Zayıflatan besinler

Avlanmadan, dağ tepe gezip toplamadan, ekip biçmeden besine ulaşmak, modern yaşamım getirdiği şişmanlığın en büyük sebebi olarak görülüyor. Üstelik mühendislik harikası gibi sunulan, bayatlaması engellenmiş, yapay lezzet katıcı ve renklendiricilerle giydirirmiş besinlerin kilo aldırıcı ve birçok hastalığa neden olduğu bildiriliyor. Şişmanlık sorununun kalori miktarından çok, yediğimiz besinin cinsi ile ilgili olduğu biliniyor.

İstanbul Florence Nightingale Hastanesi'nden Sağlıklı Yaşam Merkezi Direktörü Özgür Şamilgil, zayıflatan besinleri şöyle sıraladı:

SİYAH ÇİKOLATA İLE ZAYIFLAYIN

Yağ yakmayı kolaylaştırıyor. Tuza, şekere, yağa karşı iştahı azaltıyor. Kalp damar hastalıkları ve yüksek tansiyona karşı koruyucu etki gösteriyor.

SİYAH FASULYE, BARBUNYA, MERCİMEK, NOHUT İLE YOK KALMAK ELİNİZDE

Protein ve lif içeriği yüksek olduğundan yavaş sindiriliyor ve uzun süre tok tutuyor.

AVOKADO İLE KİLOLARA GEÇİT YOK!

Bu tropik meyve içerdiği faydalı yağ, protein ve yüksek lif oranı sayesinde hem lezzetli hem de doyurucu kilo almayı engelleyici besinler arasında gösteriliyor.

YULAF İLE YAĞLARDAN KURTULUN

Bol miktarda lif ve sağlıklı karbonhidrat (Şeker) içerdiğinden kahvaltıda tüketilmesi yağ yakılmasını kolaylaştırıyor sık acıkmayı engelliyor.

YOĞURT İLE GELEN TOKLUK

Birçok çalışma yoğurt tüketiminin kilo vermeye yardımcı olduğunu, protein içeriği sayesinde tok tutucu olduğunu gösteriyor. Üstelik ev yapımı yani probiyotik içeriği yüksek olan yoğurdun sindirimi kolaylaştırıcı, bağışıklık sistemini güçlendirici özelliği de bulunuyor. Vücudumuz proteini yakarken karbonhidrat yakmaya göre çok daha fazla kalori harcadığından protein içeriği yüksek besinlerle kilo vermek daha kolay oluyor.

GREYFURT İLE KİLOLARINIZI KOLAYCA VERİN

Her yemekten önce yenen yarım adet greyfurtun kilo verdirdiğini gösteren araştırmalar var. Yağ yakıcı olmasa da tokluk hissi vermesi ile ön plâna çıkıyor.

İNSÜLİN DİRENCİNİ BADEM, CEVİZ, FINDIK İLE KIRABİLİRSİNİZ

Kavrulmamış ham haliyle tüketildiklerinde doyurucu özellikleri, içerdikleri faydalı yağ asitleri ve yüksek antioksidan özellikleri insülin direncinin kırılmasına ve yağ yakılmasına yardımcı oluyor.

KANSERE KARŞI KORUYUCU BİR BİTKİ: BROKOLİ

Düşük kalorisi, kansere karşı koruyucu özellikli ve bol lif içermesi nedeniyle diyeti kolaylaştırıyor.

İŞTAHA DUR DİYEBİLİRSİNİZ: ELMA, ARMUT

Özellikle kabuğundaki lif miktarının fazla olması sayesinde, biraz da tam olgunlaşmamış haliyle tüketildiğinde daha az yemek yeme ihtiyacı duyuluyor. Uzun süre çiğneyerek yenilen besinler daha çok kilo verdiriyor.

KEÇİ PEYNİRİNİN SİHİRLİ GÜCÜNÜ TADIN

En uzun ve sağlıklı yaşayan kilo sorunu olmayan topluluklardan biri olan Giritliler'in günde yaklaşık 200-300 gr keçi peyniri tükettikleri biliniyor. Yeşillikle beslenen keçilerden elde edilen peynirin içerdiği yağ asidinin tok tutucu ve kilo verdirici özelliği olduğu düşünülüyor.

HIZLI KİLO VERİN: YUMURTA

Bir çalışmaya göre simit yerine yumurta yiyen kadınların iki kat daha fazla kilo verebildikleri bildiriliyor, tok tutucu enerji verici özelliğiyle halsizliği engelliyor.

İÇECEKLERİN SÜSÜ: TARÇIN

İnsülin direncini azaltarak, kan şekerini dengeleyerek yağ yakılmasına yardımcı oluyor. Şeker hastalığı riskini azaltıyor. Günde 5-6 gr taze çekilmiş toz halinde tüketilmesi öneriliyor.

KAN ŞEKERİNİZİ DENGELEYİN: YEŞİL KAHVE

Bildiğimiz kahvenin kavrulmamış hali olan yeşil kahve kısıtlı sayıda araştırmalara göre yağ yakıcı özelliği olan klorojenik asit sayesinde kilo vermeye yardımcı oluyor, kan şekerini dengeliyor. Kavrulmuş kahveyse yemek öncesi içildiğinde iştahı frenleyerek az yemenizi sağlıyor fakat metabolizmanızı pek hızlandırmıyor.

KİLO VERMEYE HER ZAMAN DESTEKTİR: ACI BİBER

İçerdiği kapsaisin isimli madde sayesinde metabolizmayı hızlandırarak kilo vermeye destek oluyor.

KARIN ÇEVRESİNDEKİ YAĞLARA YEŞİL ÇAY

Kaşesin isimli içeriği ile karın çevresindeki yağların yakılmasını kolaylaştırıcı etkisi olduğu düşünülüyor. Bu etkinin yeterli olabilmesi için günde 5-6 bardak içilmesi gerekiyor.

ATIŞTIRMALIKLARIN EN GÜZELİ: ÇİĞ SEBZE

Bir şeyler atıştırmak istediğinizde, fazla kalori almadan açlığınızı yatıştırmak ve doymak için çiğ kabak, havuç, salatalık, biber, domates en uygun seçenekler olarak görünüyor. Yüksek vitamin içerikleri nedeniyle de diyet yaparken halsizlik hissetmenize engel oluyor.

KALORİSİZ BİR LEZZET İÇİN: SİRKE

Salataya lezzet vermek için kalorisiz bir seçenek arıyorsanız sirke çok uygun bir seçenek. Üstelik kısıtlı da olsa bazı araştırmalar yağ yakmayı kolaylaştırdığını düşündürüyor.

kalan karakter 1000

keops32 keops32

Çok yararlı bir yazı olmuş ancak zayıflatan besinleride dikkatli bir şekilde kullanmak lazım, her şeyin fazlası zarar.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 03.12.2014 08:07

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.