X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Her gün tüketilmesi gereken 10 besin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Her gün tüketilmesi gereken 10 besin

  • Giriş Tarihi: 4.12.2014 11:02
Her gün tüketilmesi gereken 10 besin
Her gün tüketilmesi gereken 10 besin

Sağlıklı beslenmek ve çağın hastalığı kansere karşı önlem almak için her gün tüketilmesi gereken besinler var.

Günümüzde yaygın olarak görülen kansere karşı önlem almak ve sağlıklı bir hayat sürmek aslında bizim elimizde. İşin sırrı ise sağlıklı ve doğru beslenmekten geçiyor. Sigara ve alkol gibi zararlı maddelerden uzak durup, sporu hayatımızın bir parçası haline getirip yediklerimize dikkat ettiğimiz noktada uzun ve sağlıklı bir yaşamın kapılarını aralayabiliriz. Üstelik uzun listelere, özenle hazırlanmış diyet ve karışık detoks programlarına da ihtiyaç yok.

Aslında her gün mutlaka tüketmemiz gereken yiyecekleri öğrenerek ve bunları günlük beslenme programımızın birer parçası haline getirerek vücut direncini artırmamız mümkün.

İşte bağışıklık sistemini güçlendiren, günlük vitamin ve protein ihtiyacını karşılayan, her gün tüketildiğinde sağlıklı ve uzun bir ömür vaadeden 10 mucize besin...

DOMATES

Her gün tüketmeniz gereken yiyecekler listesinin başına domatesi gönül rahatlığıyla yazabilirsiniz. Mevsiminde bolca tüketmeniz gereken domatesi kışın da yazdan hazırladığınız haliyle sofralarınıza konuk edebilirsiniz. Enfeksiyonlara karşı vücut direncini artıran, kuvvetli bir antioksidan olan domatesin bilinen en önemli diğer faydaları şöyle: yaşlanmayı yavaşlatır, kolestrolü kontrol eder, kan basıncını düşürür, cildi korur.

CEVİZ

Somon balığından daha fazla omega-3 içeren cevizi her gün kolaylıkla tüketebilirsiniz. Enfeksiyon giderici özelliğiyle hastalıklara karşı yüksek oranda koruyuculuk sağlayan bu mucizevi besin uzun ve sağlıklı bir hayatın da sırlarından biri. Kalp ve şeker hastalıklarına iyi gelen ceviz her gün tüketildiğinde kolestrolü ve kan basıncını düşürüyor. Bağışıklık sistemini güçlendiren, göğüs, kalın bağırsak, prostat gibi kanser türlerinden koruyan ceviz aynı zamanda parkinson ve alzheimer gibi hastalıklara yakalanma riskini de azaltıyor.

HAVUÇ

Havuç yüksek miktarda beta-karoten içerir. A vitaminin öncül maddesi olan beta-karoten ise vücutta depolanabilen ve gerektiğinde kullanılabilen son derece kıymetli bir madde. Kanser, iltihap, astım gibi hastalıkların oluşma riskini azaltan beta-karoten deposu bu sebzeyi günlük beslenme programınıza dahil etmelisiniz. Çünkü sağlıklı bir hayatın en önemli besinlerinden birinin kesinlikle havuç olduğunu söyleyebiliriz. Gözleri koruyan, dokuların bakımı ve tamiri için hücreler arası iletişimi sağlayarak hücrelerin kanserleşme riskini azaltan bu önemli besini ne kadar çok tüketseniz o kadar iyi.

YABAN MERSİNİ

Diğer meyvelerden daha fazla antioksidan içeren yaban mersininin faydaları saymakla bitmiyor. İçerdiği yoğun miktarda antioksidan ile kanserin düşmanı bu küçük meyve, şekeri dengeliyor, sindirim sistemini düzenliyor ve kalp hastalıklarından da koruyor. Üstelik yaşa bağlı hafıza problemi yaşama riskini azaltıyor. Günde sadece bir kase yaban mersini yiyerek ömrünüzün uzun ve sağlıklı geçmesine yardımcı olabilirsiniz. Eğer bu lezzetli meyvenin tazesine her zaman ulaşamıyorsanız, dondurulmuş veya kuru olarak da tüketebilirsiniz.

KARADUT

Bağışıklık sistemini güçlendirip hastalıklarla savaşmanın en önemli yollarından biri de vücuttaki toksinleri atmak. Bunu sağlayıp vücudu temizleyen meyvelerin biri de karadut. Oldukça güçlü antioksidanlara sahip siyah pigmentli bu meyveyi her gün ilaç niyetine tüketmelisiniz. Kanı temizleyen, şekeri dengeleyen, kanserden koruyan, yaşa bağlı hastalıkları önleyen, kolestrolü düşürüp kalp hastalıklarına iyi gelen karadut aynı zamanda beyni de koruyarak hafıza kaybı riskini azaltıyor. Karadutu her gün özellikle de sabahları tüketmeye dikkat edin.

KIRMIZI BİBER

Önemli antioksidanlardan biri olan kırmızı biber aynı zamanda yoğun miktarda kapsaisin içerir, böylece doğal bir ağrı kesici işlevi görür. Çok ilaç içmenin vücudumuza verebileceği zararları aslında hepimiz biliyoruz. En azından ağrı kesici alımınızı bu kıymetli sebze sayesinde azaltabilirsiniz. Kanı temizleyen, mide hastalıklarına iyi gelen, enerji veren, kansere karşı koruyan bu sağlık deposu sebzeyi her gün mutlaka tüketin. Özellikle bol limonlu salatasının verdiği enerjiyle kendinizi çok daha iyi hissedeceksiniz.

SARIMSAK

Bilinen tüm faydalarına rağmen doğanın bu küçük mucizesini, hala kokusu nedeniyle sofralarınızdan uzak tutuyorsanız sağlıklı yaşamanın henüz bir adım gerisinde olduğunuzu söyleyebiliriz. Doğal bir antibiyotik olan sarımsak aslında her derde deva bir besin. Sarımsağın vücudu virüslerden, bakterilerden, pazaritlerden koruyan, temizleyen, güçlendiren, besin değeri oldukça yüksek harika bir yiyecek olduğunu söyleyebiliriz. Özellikle antiseptik özelliğiyle salgın hastalıklara karşı kalkan görevini üstlenen sarımsak yaraları iyileştirip organları güçlendiriyor.

YUMURTA

Eğer sağlıklı bir yaşam sürmeyi istiyorsanız, anne sütünden sonra ihtiyacımız olan tüm besin ögelerini bir arada bulunduran yumurtayı sofralarınızın kesinlikle baş tacı yapmalısınız. Tüm besinlerden daha kaliteli bir proteini içeren yumurta aynı zamanda tam bir vitamin deposu. Yüksek oranda A, D, E ve B grubu vitaminleri içeren yumurtada diğer vitaminlerden de bir miktar bulunuyor. Demir ve çinko gibi önemli mineralleri de içeren yumurtayı her gün mutlaka tüketin. Özellikle sabah kahvaltılarında güne en az bir adet hatta mümkünse iki adet haşlanmış yumurtayla başlayarak sağlığınıza en büyük iyiliği yapmış olacaksınız.

ISPANAK

Vücudu güçlendiren, yorgunluğu gideren bu yeşil yapraklı sebzeyi düzenli tüketerek hastalıklardan korunmanız ve kendinizi güçlü hissetmeniz mümkün. Üstelik her gün mutlaka tüketmeniz gereken ıspanağı çok çeşitli şekillerde sofralarınıza taşıyabilirsiniz. Yemeğini, kavurmasını yapabileceğiniz gibi, salata olarak da yiyebilirsiniz. Hatta sahanda yumurtalarınıza birkaç tutam ıspanak ekleyerek her gün tüketmeniz gereken iki besini de aradan çıkarabilirsiniz.

YULAF

Lifli beslenmenin önemi artık hepimiz biliyoruz. Özellikle diyet ve detoks programlarının olmazsa olmazının da lifler olduğunu söyleyebiliriz. Yulaf ise bağışıklık ve sindirim sistemine faydalarıyla bilinen, besin değeri son derece yüksek bir tahıl. Tamamen doğal bir besin kaynağı olan yulaf pek çok hastalığı önleyici özelliğe sahip. Üreme bozukluklarına iyi gelen, kolesterol seviyesini düşüren, kalbi koruyan, bağışıklık sistemini güçlendiren, kanseri önleyen, kan şekerini düzenleyen yulafı her gün tüketerek kendinize büyük bir iyilik edeceğinizi unutmayın. Sabah kahvaltılarında ya da öğün aralarında bir kase yoğurdu birkaç kaşık yulaf ekleyerek yiyebilirsiniz.

Kaynak: Pudra.com

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.