X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hamileler bunları sofradan eksik etmeyin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Hamileler bunları sofradan eksik etmeyin

  • Giriş Tarihi: 9.1.2015 11:55
Hamileler bunları sofradan eksik etmeyin
Hamileler bunları sofradan eksik etmeyin

Hamilelikte mutlaka tüketmeniz gereken yiyecekleri sofranızdan eksik etmeyin, sağlıklı bir gebelik geçirin.

Hamilelik dönemi kadınlar için doğacak bebekleri için sürekli endişe yaşadıkları bir dönem. Acaba bebeğim besleniyor mu? Onu yeterince sağlıklı besleyebiliyor muyum? İşte bu endişelerden biraz da olsa kurtulmanız için gerekli besin grupları...

Kuru kayısı

Bir avuç kuru kayısı günlük demir ihtiyacının %10'unu karşılar.ayrıca hamilelikte hassas hale gelen bağırsaklarınızı da korur. Zengin folik asit, potasyum, kalsiyum ve magnezyum kaynağıdır.

Karbonhidratlar

Ekmek, makarna ve patates. Karbonhidrat zengini olan bu besinler size enerji verecektir. Günde 6 porsiyon karbonhidrat tüketin.

Mısır gevreği

Vitamin ve folik asit yönünden zenginleştirilmiş mısır gevreklerini tercih edin. Günde bir kasede 100 mcg folik asit bulunur.

Muz

Potasyum hazinesi muz, vücutta sıvı tutulmasını önler. Ayrıca uykusuz geceler için de birebirdir.

Süt ve süt ürünleri

En büyük kalsiyum deposu süt ve süt ürünleri bebeklerin kemik gelişimi için çok önemlidir. Günde 3 porsiyon az yağlı süt veya süt ürünü tercih edin.

Tofu

Et yemeyenler için protein almanın en lezzetli yollarından olan tofu, kalsiyum, demir, magnezyum, A vitamini ve K vitamini açısından da zengindir. Bu vitamin ve mineraller özellikle doğumdan sonra kanın pıhtılaşması için çok önemlidir.

Çilek

C vitamini açısından zengin çilekte beta karoten, folik asit ve potasyum da bulunur. Çileği demir içeren bir besinle birlikte tercih ederseniz, içindeki C vitamini demir emilimini destekleyecektir.

Brokoli

Kalsiyum, kemik gelişimi için gerekli olan magnezyum ve folik asit açısından zengindir. Besin değerlerini korumak için suda haşlamak yerine buharda pişirmeyi tercih edin.

Yumurta

İyi pişirilmiş yumurta demir, protein ve B12 vitamini açısından zengindir. Vücudumuzdaki hücrelerin gelişimi için önemlidir.

Ay çekirdeği

Ay çekirdeği, omega-3 ve omega-6 yağ asitleri açısından zengindir. Ayrıca magnezyum, A,B,D,E ve K vitaminleri, kalsiyum, demir, potasyum ve çinko da içerir.

Kaynak: Kadinvekadin.net

kalan karakter 1000

ayça ayça

tofuya ne gerek ay çekirdeği kavrulamamışı ondan daha değerli hergün 2 ceviz 10 fındık 5 badem bir avuç ay çekirdeği hepsi kavrulmamış olacak bir yumurta sizce yeteli olmazmı.et yemeyen yumurta yer oda olur.yada mantar tofudan daha lezzetli

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 09.01.2015 16:02

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.