X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kolay bir doğum için 20 öneri
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kolay bir doğum için 20 öneri

  • Giriş Tarihi: 22.4.2015 16:54
Kolay bir doğum için 20 öneri
Kolay bir doğum için 20 öneri

Hamile kaldığınızı öğrendiğiniz günden itibaren doğum sürecini kolay ve sağlıklı bir şekilde atlatmanız için fiziksel, psikolojik ve maddi yönden hazırlıklı olmalısınız.

Çocuk sahibi olmaya karar verdiniz ve hamile kaldığınızı öğrendiniz. Her şeyden önce bu heyecanlı ve kutsal süreç hazırlıklı olmayı ve güçlülüğü gerektiriyor. Bu süreçte yalnızca bebek bakımı kitapları okumanız yetmiyor, psikolojik, fiziksel ve hatta maddi yönden birçok konuyu düşünmeniz, karar vermeniz ve hazırlık yapmanız gerekiyor.

Kolay bir doğum için bu 20 öneriye kulak verin ve bu süreci doğru bir şekilde değerlendirin.

Anne olmaya hazırlanın

Bir çocuk sahibi olmak istediğinizden kesinlikle emin olmalısınız. Anne-baba olmak dünyanın en zor kararlarından biri. Psikolojik olarak çözemediğiniz her konu doğum sırasında daha çok stres yaşamanıza, doğumdan sonra da mutsuz olmanıza sebep olabilir. Terapi almayı düşünebilirsiniz.

Folik asit kullanmaya başlayın

Hamile kalmadan önce ve hamilelik sırasında tüketmeniz gereken vitamin ve takviyeleri doktorunuzdan öğrenin. Folik asit kullanımına hamilelikten 3 ay önce başlamakta fayda var. Folik asit, bebek gelişimi için çok önemli bir vitamin. Vücutta protein sentezi, hücre çoğalması ve kemik iliğinin görevini eksiksiz yerine getirmesinin yanı sıra DNA yapımında da etkili oluyor.

Nasıl besleneceğinizi öğrenin

Bebeğinizin sağlıklı gelişebilmesi için ne yediğinize dikkat edin. Doktorunuzdan yemeniz ve yememeniz gereken besinler hakkında bilgi alın. Hamilelik sırasında günde 80 gr protein, 60 gr demir, A, B ve C vitaminlerine ihtiyacınız oluğunu unutmayın.

Haftada iki porsiyon kırmızı et, balık ve beyaz et tüketin.
Çay demir eksikliği yapacağı için özellikle yemeklerle birlikte çay içmeyin.
Yiyeceklerinizde tuz oranını azaltın.
Taze sebze ve meyve tüketin.
Hazır ve paketli gıdalardan uzak durun.
Şarküteri, işlenmiş et gibi ürünlerden mümkün olduğunca tüketmemeye çalışın.

Hastanenize karar verin

Doğum yapacağınız hastanenin neresi olacağına ilk aylardan karar verin. Bu kararı son dakikaya bırakmayın. Hastanenin koşullarını ve doktorlarını araştırın, etrafınızdan bilgi alın. Her şeyi erkenden netleştirmek, psikolojik olarak kendinizi daha rahat hissetmenizi sağlar.

Maddi konuları netleştirin

Hamileliğinizin son aylarında artık çalışamıyor ve birçok şeye yetişemiyor olacaksınız. Mümkün olduğunca ilk aylarda maddi planlamanızı yapın. Doğum ve doğum sonrası masraflarınızı kağıda dökün. Resmi kurumlarda ya da bankalarda halletmeniz gereken işleri son günlere bırakmayın.

Bebek odasını hazırlayın

Bebeğinizin cinsiyeti belli olduktan sonra eşyalarını almaya başlayın. Ağır kaldırmanız veya taşımanız gereken şeyler için destek alın ve zor işleri son aylara bırakmayın. Ailenizden ve çevrenizden size destek olmalarını isteyebilirsiniz.

Doğum öncesi hazırlık kurslarına katılın

Doğum öncesi hazırlık kursları sağlıklı bir doğum için hazırlık süreçlerinin önemli noktalarından biri. Bu kurslardan birine katılarak hem psikolojik hem de fiziksel olarak doğuma hazırlanın.

Egzersiz, yoga, meditasyon ve hamile pilatesi


Hem psikolojik hem de fiziksel rahatlama için meditasyon ve uzman ekip eşliğinde hamile yogasına katılabilirsiniz. Pilates, bacak ve pelvis bölgesini çalıştırdığı için özellikle normal doğumu destekleyicidir. Doğuma hazırlanırken kaslarınızı güçlendirecek evde yapabileceğiniz egzersizler de var.

Kolay doğum için egzersizler

Fitness uzmanı, "Super Fit Mama" kitabının yazarı Tracey Mallet kaslarınızı güçlendirmek ve rahat doğum yapmak için 5 temel egzersiz öneriyor:

Ayakta kol kası hareketi

Ne işe yarar? Bebeği taşıyabilmek için kolları ve omuzları güçlendirir, duruşunuzu düzeltir.

Nasıl yapılır? Bacaklarınız açık şekilde, dizleriniz yarı bükülü halde birer elinizde tuttuğunuz dambılları göğüs hizanıza kadar kaldırıp yavaşça bacak hizanıza indirin. Karnınız büyüdükçe bacaklarınızı biraz daha açabilir ve gerebilirsiniz, bu dengenizi korumanızı sağlayacak bir egzersiz.

Doğum pozisyonu çömelişi

Ne işe yarar? Bacak, kalça ve pelvis tabanını güçlendirir.

Nasıl yapılır?
İki bacağınız iyice açık şekilde yere doğru çömelin, kalçanız yere değmesin. Ellerinizi dua eder gibi birleştirin, dirseklerinizle dizlerinizi hafif hafif açın. 30 saniye boyunca böyle kalın. Karnınız büyüdükçe kalçanızın altına bir yastık koyabilir veya bir duvara yaslanarak yapabilirsiniz.

Tek tarafa yatış

Ne işe yarar? Karın, kalça ve basen kaslarını ve pelvis tabanını güçlendirir.

Nasıl yapılır?
Dizleriniz bükülü şekilde sağ tarafınızın üzerine yatın ve kolunuzu başınızın altına alın. Üstteki bacağı kaldırın, 3 saniye boyunca havada tutun, indirin. 10 tane yapıp diğer bacağa geçin. Karnınız büyüdükçe hareketi sırtınız duvara dayalı olarak yapın.

Bacak uzatma

Ne işe yarar? Alt vücudun direncini arttırır, karın kaslarını ve pelvis tabanını güçlendirir.

Nasıl yapılır? Dizlerinizin ve dirseklerinizin üzerinde durun. Sağ bacağınızı yavaşça gerin ve kalça hizanıza doğru kaldırın. 3 saniye boyunca tutun. İndirin ve diğer bacağınızla tekrar edin. Karnınız büyüdükçe dizlerinizi korumak için hareketi yumuşak bir zeminde yapın.

Pelvis yastığı

Ne işe yarar? Pelvisi, kalçaları ve iç bacakları güçlendirir.

Nasıl yapılır? Dizleriniz kırık, sırtınız düz, elleriniz iki yanda düz ve dizlerinizin arasında bir yastık alarak uzanın. Kalçalarınızı hafifçe kaldırırken dizlerinizin arasındaki yastığı sıkın. 3 saniye tutun, indirin. Karnınız büyüdükçe hareketi oturarak veya yatağa uzanarak yapabilirsiniz.

Doğum çantasını hazırlayın

Hamileliğin son haftalarında artık doğum çantanızın hazır olması gerekiyor. Hem anne hem de bebek için yedek kıyafetler, çorap, çamaşır gibi ihtiyaçlar hazır olmalı.

Sakin olun

Doğum başlangıcında sizin yanınızda kim veya kimlerin olacağını belirleyin. Eğer sizi hastaneye götürecek olan kişi eşinizse, doğuma yakın bir tarihte arabayla bu yolu birkaç kere gidip gelerek prova yapmasını isteyebilirsiniz. Doğuma giderken trafikte kalabilirsiniz, her zaman sakin olun ve sizi rahatlatacak kişileri yanınızda isteyin. Sizi geren, sinirli yapıda insanları eleme hakkına sahipsiniz.

Doğum tercihinizi iyi düşünün

Doğum tercihinizi yaparken iyi düşünmeniz ve bu sorumluluğu almanız gerekiyor. Yalnızca doktorunuzun yönlendirmeleriyle sağlıklı bir karar alamazsınız. Önceliğiniz normal doğum olsa da, bebeğinizin ve sizin sağlığınızı riske atan bir durum varsa iyi düşünmeniz ve karar vermeniz gerekiyor. Eşinizin de mutlaka fikrini almalısınız.

Masaj yaptırın

Doğumdan önce ağrılarınızı azaltmaya yardımcı olması için boyun ve ayak masajı yaptırabilirsiniz. Rahat bir normal doğum 36. haftadan itibaren kasıklarınıza masaj yapabilirsiniz. Hem rahmin kolayca açılmasını hem de yırtılmaları önler.

Doğum sancılarınızı sakince bekleyin

Doğum sancılarınız başladığında hastaneye gitmek için son dakikaya kadar bekleyin. Kendinizi rahat bırakın ve doğal sürecin gelişmesine izin verin. Erkenden hastaneye gitmeniz daha çok gerginleşmenize sebep olabilir ve bazen de yanlış alarmdır.

Su için

Su içmeniz gerekiyor ama heyecandan bunun miktarını abartmayın. Doğum çantanıza pipet veya suluk koymanız iyi bir yöntem. Hem daha rahat hem de dökmeden su içebilirsiniz.

Gevşeyin ve bu anın tadını çıkarın


Aylardır beklediğiniz an geldiğinde ister avazınız çıktığı kadar bağırın ister eşinizin elini tutun. Gevşeyin ve anne olmanın heyecanını yaşayın. Mümkünse ilk saatlerde bebeğinizle yalnız kalın ve çok fazla ziyaretçi kabul etmeyin. Anne ile bebeğin birbirine bağlandığı bu ilk dakikaların büyüsünü bozmayın.

Kaynak: Pudra.com

kalan karakter 1000

EDA SU EDA SU

ÇOK KARASIZIM BİR YANIM ÇOCUK İSTİYO BİR YANIM BU SORUMLULUKTAN KORKUYO

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla 14.11.2015 08:13

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.