X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Tatlı krizi için tatlı öneriler
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Tatlı krizi için tatlı öneriler

  • Giriş Tarihi: 11.6.2015 13:13 Güncelleme Tarihi: 11.6.2015 13:13
Tatlı krizi için tatlı öneriler
Tatlı krizi için tatlı öneriler

Depresyon dönemleri ve adet öncesi bir haftalık zaman dilimi, kadınların kabusu olmayı sürdürüyor. Çünkü adet döneminde östrojen, prolaktin, tiroid hormonlarının seviyesindeki artışlar, kadınlarda tatlı krizlerine yol açıyor.

Adet döneminde artış gösteren östrojen hormonu nedeniyle enerji açığa çıktığını belirten Beslenme Uzmanı Hale Taşkın, "Enerji de tatlı besinlerde olduğundan tatlılara yönelme oluyor" dedi. Peki, kadınlar bu tatlı krizlerini önlemek için ne yapmalılar?

Hale Taşkın'a göre, kadınları zora sokan ve sonraki aylarda birbiri üstüne binen kilolarla kendini gösteren krizi baskılamak doğru değil. Yani bu dönemde hamur işi tatlılar yerine, sütlü tatlılar, meyveli yoğurt yiyerek durumu hafifletmek mümkün. Ayrıca meyveli yoğurt ve sütlü tatlılar grubu (sütlaç, kazandibi, muhallebi) kadınlarda 25 yaşından sonra yüksek oranda ortaya çıkan kalsiyum ihtiyacını da karşılıyor. Adet öncesi dönemde 2-3 günde bir sütlü tatlı yemek, krizin etkisini hafifletebiliyor. Birçoğumuzun vazgeçemediği çikolatayı küçük parçalar halinde "çok az" tüketmemiz gerekiyor.

İşte öneriler...

Sabah kahvaltısı: Şekerli süt, beyaz beynir (2 dilim), domates salatalık, bir iki tatlı kaşığı bal veya reçel, 2 dilim ekmek.

Ara: Bir porsiyon sütlü tatlı (muhallebi, sütlaç, kazandibi).

Öğle yemeği: Bir kase çorba, bir porsiyon sebze yemeği, salata ve komposto.

Ara: Bir gofret yenebilir, kalorisi düşüktür.

Akşam: 100. 150 gram et (3. 4 köfte), salata, 2 dilim ekmek.

Ara: Aşure, kabak ve ayva tatlısı olabilir.

Öğünlerinizi bu özel listeye göre düzenlemenin ve sütlü tatlılar tüketmenin dışında neler yapabilirsiniz? İşte öneriler...

Hayatınızdaki erkeği eğitin


Hayatınızdaki erkeği, sizi tatlılarla ayartmaması konusunda eğitin. Bu konuda yazılmış kitapları, yazıları okumasını sağlayın. Siz tatlı bariyerini aşmaya kalkışsanız da mücadelenizde size yardımcı olması konusunda ondan destek isteyin.

Perhiz yapın


Bu dönemde karbonhidratları azaltmak açlık krizlerini önler. Meyve suyu içmeyin, kavun veya elma tüketmeye özen gösterin. Sadece bir öğün elma yiyin. Kafeini yok sayın: Kahve, çay, cola ve çikolata adet öncesi sendromunu artırır. Bu dönemde mümkün olduğunca kafeinden uzak durun.

Jimnastik yapın

Adet öncesi dönemde haftada 3 veya 5 seans halinde jimnastik yaparsanız kaslarınız rahatlamış olur.

Kaynak: Kadinvekadin.net

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.