Kurubaklagilleri doğru yöntemle mi pişiriyorsunuz?

Giriş Tarihi: 17.12.2015 15:55
Kurubaklagilleri doğru yöntemle mi pişiriyorsunuz?

Uzman Diyetisyen Şefika Aydın Selçuk, kurubaklagillerin doğru yöntemle pişirilmesi önerisinde bulundu.

Daha önceden ıslatılarak kısa sürede pişirilir

Baklagillerin olgunlaşmış bitki tohumları olup karbonhidrat ve protein içeren, beslenmede sıklıkla yer alması gereken besinler olduğunu belirten Diyetisyen Selçuk, "Nohut, mercimek, soya fasulyesi, bezelye, kuru fasulye, bakla, bezelye, börülce bunlardan bazılarıdır. Tohumun dışı posadan, iç kısımları ise nişastadan oluşur. Kurubaklagillerde az miktarda bulunan yağ, çoklu doymamış yağ asitleridir. En yağlısı soya fasulyesidir. Bunun dışında kalsiyum, demir, çinko ve magnezyumdan da zengindir" dedi.

Kurubaklagilleri sindirime uygun ve sağlıklı pişirmek için dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgi veren Uzman Diyetisyen Şefika Aydın Selçuk, şöyle konuştu:

Düdüklü tencere en iyi pişirme yöntemi

"Oda ısısında 8- 24 saat arası ıslatılarak kısa sürede pişirilmesi sağlanır. Dış zarlarının çıkarılması daha da kolaylaşır ve sindirimi kolay hale gelir. Islatma suyunun atılmasında besin değeri kaybı yoktur. 100 derecenin üzerinde protein kaybı olur. Sıcaklık orta ateş olarak ayarlanmalıdır. Kurubaklagiller öncesinde haşlanarak pişirilme yapılacaksa haşlama suları dökülmemelidir. Haşlama suyunda suda eriyen vitaminler oldukça fazladır. Düdüklü tencereler kurubaklagiller için en iyi pişirme yöntemidir. Ağzı kapalı 45- 60 dakika pişirme yeterlidir."
ARKADAŞINA GÖNDER
Kurubaklagilleri doğru yöntemle mi pişiriyorsunuz?
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz