X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Menopoz döneminde duygusal beslenmeye dikkat!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

döneminde duygusal beslenmeye !

  • Giriş Tarihi: 16.5.2016 14:26

Duygusal olan kadınların sağlıklı bir yaşam için beslenmeye ettikleri kadar duygusal ve ruhsal düzenlerine de dikkat etmeleri gerek.

Bu dönem tümüyle doğal bir süreçtir

Özellikle kadınların evresinde beslenmesine ettiği kadar çevresindeki kilerin de ruhsal ve duygusal açıdan hassas davranmasını isteyen Diyetisyen Başar, "Kadın olmanın doğal bir evresi olan menopoz dönemi tedavi edilmesi gereken bir hastalık değildi. Bu dönem tümüyle doğal bir süreçtir ama beden sağlığını destekleyecek düzeyde hormon üretilmesi için menopoz dönemine her kadının fiziksel, duygusal, ruhsal ve durumsal açıdan çok sağlıklı girmesi gerekir" diye konuştu.

Günlük öğün sayınızı artırmalı

Özellikle sıcak iklimi olan yerlerde bazı evrelerin daha sıkıntılı olabildiğini belirten Başar, daha rahat ve sağlıklı bir menopoz dönemi için fiziksel beslenme kadar duygusal beslenmeye de ağırlık verilmesini önerdi. Duygusal beslenmenin kişi ile birlikte çevresindekilerin anlayış ve hoş görüsünün önemli olduğunu kaydeden Başar, bu durumda eş, çocuk ve aile fertleri başta olmak üzere iş arkadaşından komşuya kadar herkesin daha anlayışlı olmasını tavsiye etti.

Başar bunun yanında sürecin daha atlatıması için beslenme konusunda alınabilecek tedbirleri; "Günlük öğün sayınızı artırmalı, böylelikle artan yaşla beraber düşen metabolizma hızınızı korumaya çalışmalısınız.

Her yaş döneminde yeterli kalsiyum alımına dikkat etmelisiniz. Özellikle süt ve süt ürünlerinin yanı sıra yeşil yapraklı sebzeler, kurubaklagiller, incir, fındık, badem, gbi kalsiyum kaynaklı yiyeceklere

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.